تاریخ: ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۱۸
1

هجوم جنگنده‌های نسل ششم به خطوط دفاعی تا ۲۰۳۵!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جنگنده نسل ششم، نوعی مفهوم در دسته‌بندی هواپیمای جنگنده‌ها است. این طرح اکنون در دست توسعه است و از جنگنده‌های نسل پنجم پیشرفته‌تر است. چندین کشور از جمله ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، روسیه، چین، ژاپن، آلمان و فرانسه، برنامه توسعه جنگنده نسل ششم خود را علنی کرده‌اند. جنگنده‌های نسل ششم برای […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جنگنده نسل ششم، نوعی مفهوم در دسته‌بندی هواپیمای جنگنده‌ها است. این طرح اکنون در دست توسعه است و از جنگنده‌های نسل پنجم پیشرفته‌تر است. چندین کشور از جمله ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، روسیه، چین، ژاپن، آلمان و فرانسه، برنامه توسعه جنگنده نسل ششم خود را علنی کرده‌اند. جنگنده‌های نسل ششم برای پنهان کاری ساخته شده‌اند، مسلح هستند، با قدرت مانور بالا پرواز می‌کنند، حسگرهای بهتری دارند و توانایی حفظ کروز در سرعت‌های مافوق صوت را دارند.

آنچه جنگنده‌ها را وارد رقابت نسل ششمی‌ها می‌کند، کابین پیشرفته آن‌ها است؛ نمایشگرهای نصب شده به خلبان امکان دید ۳۶۰ درجه با آگاهی میدان جنگ با هوش مصنوعی و جایگزینی پانل های ابزار معمولی را می‌دهد. به طور خلاصه، انتظار می‌رود جنگنده‌های نسل ششم از نظر سرعت، برد، مخفی کاری، ساختارهای خود ترمیم شونده از جنگنده های نسل پنجم فعلی برتری داشته باشند و همان “جهش فناوری” را در برابر جنگنده‌های نسل پنجم مدرن ارائه دهند.
همکاری ژاپن، بریتانیا و ایتالیا برای ساخت جنگنده‌های نسل ششم، پروژه «برنامه جهانی نبرد هوایی» نام دارد. بریتانیا و ایتالیا از عضویت عربستان استقبال می‌کنند، در حالی که ژاپن با آن مخالف است. مشارکت عربستان مستلزم کمک مالی قابل توجهی به پروژه‌ای با هزینه‌های تخمینی ده‌ها میلیارد دلار است. تردیدهایی در مورد توانایی عربستان سعودی برای ارائه کمک‌های فنی قابل توجه و همچنین نگرانی‌های امنیتی وجود دارد. این در حالی است که عربستان سعودی به این پروژه بسیار علاقه‌مند است زیرا دریافت دومین سری از جنگنده‌های «یوروفایتر تایفون» از انگلیس به دلیل مخالفت آلمان با تاخیر مواجه شده است.
برخی رسانه‌ها نوشتند که ترکیه و عربستان سعودی به عنوان دیگر علاقه‌مندان سرمایه گذاری در این پروژه هستند. روزنامه «گاردین» در همین زمینه نوشت که این جنگنده از فناوری هوش مصنوعی برای شناخت اهدافش استفاده خواهد کرد و همچنین با سلاح لیزری به اهداف حمله می‌کند. این در حالی است که صنایع هوا فضای چین، رقیب جدی غرب نیز در حال فعالیت بر ساخت جنگنده نسل ششم است.
وبگاه «عربیک دیفنس» نوشت که دولت چین برای تبدیل شدن به ابرقدرت واقعی جهانی تلاش می‌کند و اهداف بزرگی دارد. به نوشته این وبگاه، چین دو جنگنده نسل پنجمی «چنگدو جی-۲۰» و «شن‌یانگ اف‌سی-۳۱» را در دست توسعه دارد با این حال، در حال حاضر منابع چینی از تلاش پکن برای پیوستن به فهرست کشورهایی که روی جنگنده نسل ششم کار می‌کنند، خبر می‌دهند.
بیشتر بخوانید:
هزینه ۳۱۵میلیون‌دلاری آمریکا برای این سلاح غیرهسته‌ای/ عکس
هلند به دنبال این پهپادهای آمریکایی است/ عکس
رونمایی از رقیب قدرتمند اف ۳۵ روی ناو هواپیمابر/ عکس
منبع: wionews
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 41117 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.