تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

هلال استثنایی زمین، صحنه‌ای که احتمالا هرگز ندیده‌اید/ عکس

خدمه‌ ایستگاه فضایی بین‌المللی که در مدار پایینی زمین قرار دارند و هر ۹۰ دقیقه یک‌بار به دور زمین می‌چرخند، فقط به نماهای بسیار نزدیک‌تر از سیاره دسترسی دارند. آن‌ها چشم‌اندازی از ابرها، اقیانوس‌ها و قاره‌ها به همراه کمان جزئی لبه‌ سیاره را در دوردست مشاهده می‌کنند. اما این تصویر دیجیتالی بازسازی‌شده، منظره‌ای را نشان […]



خدمه‌ ایستگاه فضایی بین‌المللی که در مدار پایینی زمین قرار دارند و هر ۹۰ دقیقه یک‌بار به دور زمین می‌چرخند، فقط به نماهای بسیار نزدیک‌تر از سیاره دسترسی دارند. آن‌ها چشم‌اندازی از ابرها، اقیانوس‌ها و قاره‌ها به همراه کمان جزئی لبه‌ سیاره را در دوردست مشاهده می‌کنند. اما این تصویر دیجیتالی بازسازی‌شده، منظره‌ای را نشان می‌دهد که تاکنون تنها ۲۴ فضانورد آپولو موفق به دیدن آن شده‌اند. این فضانوردان بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۲ به ماه سفر کرده‌اند.

عکس اصلی (AS17-152-23420) توسط خدمه‌ آپولو ۱۷ در ۱۷ دسامبر ۱۹۷۲، در مسیر برگشت به زمین گرفته شد. درحال‌حاضر این آخرین تصویر ثبت‌شده توسط انسان از سیاره زمین از این زاویه دید است.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 21136 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.