تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
2

هکرها ضربه کاری به مایکروسافت زدند!

مایکروسافت در پست وبلاگی خود به شناسایی حلمه‌ی گروه هکری Midnight Blizzard یا Nobelium اشاره کرده است. Nobelium همان گروهی بود که در حمله‌ی سایبری SolarWinds سال ۲۰۲۰ دست داشت.مایکروسافت و مقامات امنیت سایبری آمریکا معتقدند که Nobelium به دولت روسیه ارتباط دارد. طبق پست مایکروسافت، گروه هکری Nobelium از اواخر ماه نوامبر ۲۰۲۳ (اوایل […]



مایکروسافت در پست وبلاگی خود به شناسایی حلمه‌ی گروه هکری Midnight Blizzard یا Nobelium اشاره کرده است. Nobelium همان گروهی بود که در حمله‌ی سایبری SolarWinds سال ۲۰۲۰ دست داشت.مایکروسافت و مقامات امنیت سایبری آمریکا معتقدند که Nobelium به دولت روسیه ارتباط دارد.
طبق پست مایکروسافت، گروه هکری Nobelium از اواخر ماه نوامبر ۲۰۲۳ (اوایل آذر ۱۴۰۲) برای هک کردن اطلاعات این شرکت تلاش می‌کرد.به‌گفته‌ی مایکروسافت، گروه هکری از مجوزهای حساب برای دسترسی به درصد بسیار کمی از حساب‌های ایمیل شرکتی مایکروسافت استفاده کرده است.

مایکروسافت به اینکه ایمیل کدام مدیران این شرکت مورد هدف گروه Nobelium قرار گرفته، اشاره‌ای نکرده است. گفته می‌شود در این حمله، ایمیل‌های مدیران ارشد هدف قرار گرفته‌اند.
حلمه‌ی هکری Nobelium اختلالی در محصولات و خدمات مایکروسافت ایجاد نکرده و این شرکت درحال بهبود امنیت سیستم‌های قدیمی و آسیب‌پذیر خود است که احتمالاً باعث ایجاد اختلال سطحی در آن‌ها شود.

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 107072 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.