تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
1

پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی به مرحله «انشای رای» رسید / شرط «مساعدت» با بابک زنجانی

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسانه‌ها مسعود ستایشی گفت: «تلاش کردیم تا مطالبه گری در قوه قضاییه و نقد از درون با هدف اصلاح گری را به فال نیک بگیریم و اساسا نقد را در بالاترین سطوح دنبال کردیم.» سخنگوی قوه قضاییه درباره هتک حرمت به قران کریم گفت: بار دیگر از اقدام شنیع […]



به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسانه‌ها مسعود ستایشی گفت: «تلاش کردیم تا مطالبه گری در قوه قضاییه و نقد از درون با هدف اصلاح گری را به فال نیک بگیریم و اساسا نقد را در بالاترین سطوح دنبال کردیم.»
سخنگوی قوه قضاییه درباره هتک حرمت به قران کریم گفت: بار دیگر از اقدام شنیع و هتاکانه در توهین به کتاب آسمانی که در اروپا صورت گرفته ابراز انزجار و تنفر می نماییم و قطعا دست ناپاک صهیونیسم در پس پرده هتاکی قرار دارد اما دولت‌های حامی بدانند که با حمایت از این اقدام، خود را در برابر خشم تمامی مسلمانان عالم قرار داده‌اند.
استفاده از پابند الکترونیکی جایگزین حبس
سخنگوی قوه قضائیه گفت: از سال ۹۸ تاکنون بیش از ۳۶ هزار نفر تحت پابند الکترونیک قرار گرفته‌اند و در چهار ماهه امسال ۷۹۸۱ نفر تحت نظارت پوشش استفاده از پابند قرار گرفته‌اند.
ستایشی ادامه داد: میزان توجه دادگاه‌ها به مجازات جایگزین حبس و استفاده از پابند الکترونیک افزایش یافته است و امید داریم بتوانیم در خصوص میزان ارائه احکام جایگزین حبس پیشرفت بیشتری داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت محکومان در واحدهای تولیدی استفاده کنیم.
آخرین وضعیت پرونده دو خبرنگار بازداشتی
وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی خبرنگاران بازداشتی در ناآرامی‌های بعد از مرگ مهسا امینی و اینکه آیا حکمی برای آنها صادر شده است، گفت: موضوع اتهامی آنها ارتباطی با تهیه‌ گزارش از موضوع مهسا امینی ندارد و با حرفه خبرنگاری آنها هم ارتباط نداشته است و این اشخاص در مقاطعی با دولت متخاصم امریکا همکاری داشتند که به زودی گزارشی کامل از این موضوع در اختیار عموم‌ ملت ایران قرار می‌گیرد.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در ۴ مرداد ۱۴۰۲ آخرین دفاع از متهمان اخذ شده و وکلای پرونده تقاضای مهلت سه روزه خواستند که برای ارایه لایحه دفاعیه و وکلای متهمان روز شنبه لایحه خود را تقدیم دادگاه کردند و پرونده در حال انشای رای است و به محض صدور رای، ان شاءالله مطابق موازین قانونی و در حدود مقررات اطلاع رسانی می‌کنیم. در صلاحیت دادگاه است که اتهامات وارده را تایید یا رد کند و اینکه سردبیر ومدیر مسئول نکاتی را مطرح کند کار او نیست و در اختیار مقام قاضی رسیدگی کننده است.
وی افزود: هر زمان حکم و محکومیتی نسبت به آنها صادر شد آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.
بابک زنجانی مرخصی است؟
ستایشی در خصوص حکم اعدام بابک زنجانی و اینکه چرا حکم اعدام وی پس از ۸ سال اجرایی نشده است گفت: بابک زنجانی محکوم به اعدام شده و درحال حاضر در زندان است و از مرخصی مطلقا استفاده نکرده است و اقدامات مؤثری را انجام داده است و اگر وی با دولت همکاری کند ممکن است مساعدت با وی در حدود قانون انجام شود و در ارتباط با سایر افراد نیز به همین‌گونه است.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: همچنین رای پرونده شخصی به نام احمد زید آبادی بصورت غیابی صادر شده است و تکلیف این پرونده نیز مطابق با موازین قانونی صادر می‌شود.
پاسخ سخنگوی قوه قضاییه به انتقادها درباره آزمون کارآموزی وکالت
سخنگوی قوه قضاییه درباره انتقادهای بیان شده در خصوص برگزاری آزمون از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت از سوی کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: اختلاف نظرهایی درباره قانون تسهیل بود که آن‌ها را موکول به تصویب قانون کردیم که وقتی تصویب شد، دیگر فصل‌الخطاب است و ما اجرا خواهیم کرد. در همین باره مرکز وکلای قوه قضاییه به دقت و ظرافت و توجه، قانون را محقق کرده است.
ستایشی ادامه داد: بحث مورد انتقاد درباره آزمون کارآموزی وکالت است که اگر صورت می‌گیرد و امتحانی به عمل می‌آید، در راستای ارتقای دوره کارآموزی است تا فرد علاوه بر امور علمی، در امور فنی هم آزموده و توانا شود. در این آزمون اگر کسی نمره نصاب را کسب نکرد، دوباره کارآموزی می‌کند، زیرا امور و سرنوشت مردم دست اوست.
آخرین وضعیت حمید نوری
وی در خصوص روند دادرسی آقای حمید نوری در سوئد گفت: باید سریع‌تر وضعیت آقای حمید نوری مشخص شود. پیگیری‌های زیادی در این رابطه از سوی ستاد حقوق بشر ما صورت گرفته است و وضعیت نامناسب آقای حمید نوری را تبیین کرده است، اما اتفاق جدیدی رخ نداده است. همچنان روند نگهداری ایشان در سلول انفرادی ادامه دارد.
ستایشی گفت: در دهم و چهاردهم شهریور ماه جلسه سیزدهم و چهاردهم دادگاه تجدید نظر آقای حمید نوری برگزار می‌شود. متاسفانه در حالی ایشان چهارمین سال زندگی خود را در سوئد سپری می‌کند که جمعه گذشته پس از یک ماه با خانواده خود یک تماس تلفنی داشته است. ما نگران سلامت و شرایط این شهروند محبوس در زندان‌های سوئد هستیم.
پرونده‌های شرکت‌های قطعه‌ساز عظام خودرو و کروز
سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده‌های شرکت‌های قطعه‌ساز عظام خودرو و کروز، گفت: پرونده عظام خودرو مربوط به مدیر شرکت بوده که رسیدگی شده و هشت نفر از کارکنان شرکت و کمرگ، اخلال در نظام اقتصادی بوده که با توجه به حجم و شرایط پرونده و وقتی که برای صدور حکم برده، رأی صادر شده که در فرایند ابلاغ است.
وی سپس با بیان اینکه شرکت کروز ۱۳ هزار و ۵۰۰ کارگر دارد و فرایند رسیدگی نباید طوری باشد که فرایند تولید و اشتغال تحت تأثیر قرار بگیرد، گفت: در پرونده این شرکت که ۶۰ جلد است، کیفرخواست آن در هضت جلسه فراست شده و متهم ردیف اول در دو جلسه از خود دفاع کرده و مابقی متهمان در نوبت رسیدگی قرار دارند.
ابطال انتصاب لطیفی به کجا رسید؟
وی ادامه داد: رئیس دیوان عدالت اداری در ارتباط با رای اول صادره از ناحیه هیئت عمومی این دیوان اطلاع رسانی های لازم را انجام داد. در رابطه با تجدید نظر این رای میتوانید از ریاست دیوان عدالت اداری سوال کنید.
۲۳۳۲۳۳

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 24536 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید