تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
2

پوتین قوی سپید اتمی را به پرواز درآورد

به گزارش خبرآنلاین، کرملین تصاویری از پرواز با رئیس جمهور روسیه را در کابین یک بمب‌افکن استراتژیک توپولوف ۱۶۰-ام منتشر کرد. پوتین روی صندلی جلو در سمت چپ نشسته است. یک خلبان بمب افکن های توپولوف -۱۶۰ به اسپوتنیک گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در حین پرواز با بمب‌افکن استراتژیک توپولوف ۱۶۰-ام مدرنیزه شده […]



به گزارش خبرآنلاین، کرملین تصاویری از پرواز با رئیس جمهور روسیه را در کابین یک بمب‌افکن استراتژیک توپولوف ۱۶۰-ام منتشر کرد. پوتین روی صندلی جلو در سمت چپ نشسته است.
یک خلبان بمب افکن های توپولوف -۱۶۰ به اسپوتنیک گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در حین پرواز با بمب‌افکن استراتژیک توپولوف ۱۶۰-ام مدرنیزه شده بر روی صندلی کاپیتان نشسته بود.
نسخه ابتدایی بمب‌افکن تو ۱۶۰ که در ناتو بلک‌جک نامگذاری شده و به نام قوی سفید مشهور است، از سال ۱۹۸۷ به خدمت نیروی هوایی شوروی سابق درآمد. این پرنده برای رقابت با بمب‌افکن بی ۱ لنسر ارتش آمریکا طراحی و ساخته شد. لنسر یک سال قبل از تو ۱۶۰ عملیاتی شده بود.

روسیه از سال ۲۰۱۵ به دنبال ارتقای این بمب‌افکن استراتژیک رفت و ژانویه ۲۰۲۲ نخستین پرواز نسخه مدرن شده این هواپیما صورت گرفت.
نسخه مدرن تو ۱۶۰ به عنوان پیشرفته‌ترین بمب‌افکن استراتژیک روسیه، به سیستم هدف‌گیری، جنگ الکترونیک و موشک‌های کروز جدیدی مجهز شده است.
یکی از این بروزرسانی‌ها مجهز کردن قوی سفید روسی به موشک هایپرسونیک کینژال است.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 113572 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.