تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
2

کرم نخ‌مانند کابوس می‌سازد و قربانی را زنده زنده می‌خورد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کرم‌های یال اسبی بالغ بعد از حمله به مغز یک جیرجیرک، این حشره را از داخل به بیرون می‌خورند و البته از بخش‌هایی تغذیه می‌کنند که حشره زنده بماند. هرزمان که سیر شدند، سیستم عصبی جیرجیرک را به حالت اتصال کوتاه، فعال کرده و بدن میزبان را به شکلی انقباضی به […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کرم‌های یال اسبی بالغ بعد از حمله به مغز یک جیرجیرک، این حشره را از داخل به بیرون می‌خورند و البته از بخش‌هایی تغذیه می‌کنند که حشره زنده بماند. هرزمان که سیر شدند، سیستم عصبی جیرجیرک را به حالت اتصال کوتاه، فعال کرده و بدن میزبان را به شکلی انقباضی به سمت یک پهنه آبی مثل رود، چاله آب یا دریاچه حرکت می‌دهد.

وقتی جیرجیرک که حالا تبدیل به عروسک خیمه‌شب‌بازی کرم یال اسبی شده، داخل آب می‌پرد، این کرم از بدن جیرجیرک بیرون می‌خزد و خودش را به پیچک‌های دراز داخل آب می‌رساند تا بتواند در آنجا تولید مثل کند.
این احتمال وجود دارد که در این فرآیند تولیدمثل وحشتناک، به اندام‌های حسی تخصصی نیاز باشد که هیچ نیازی به مژک نداشته باشد. بدون شک تحقیقات آینده در مورد این کرم عجیب و حیرت‌آور ثابت خواهد کرد که چرا این جانور ریزنقش تا این حد منحصر به فرد و شگفت‌آور است.
در گزارش «کرمی ریزنقش که با همه جانداران دیگر متفاوت است» در این باره بیشتر بخوانید.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 15373 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.