تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
3

کهکشان شگفت انگیز کلاه‌مکزیکی تصویر روز ناسا شد/ عکس

این تصویر به‌صورت دیجیتالی تقویت‌شده و کهکشان کلاه مکزیکی را در تابش فروسرخ نشان می‌دهد در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟ این حلقه‌ شناور به اندازه یک کهکشان است. درواقع این یک کهکشان است یا دست‌کم قسمتی از آن! کهکشان زیبای کلاه مکزیکی (Sombrero)، یکی از بزرگ‌ترین کهکشان‌ها در اطراف خوشه کهکشانی سنبله (Virgo Cluster) […]



این تصویر به‌صورت دیجیتالی تقویت‌شده و کهکشان کلاه مکزیکی را در تابش فروسرخ نشان می‌دهد
در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟
این حلقه‌ شناور به اندازه یک کهکشان است. درواقع این یک کهکشان است یا دست‌کم قسمتی از آن! کهکشان زیبای کلاه مکزیکی (Sombrero)، یکی از بزرگ‌ترین کهکشان‌ها در اطراف خوشه کهکشانی سنبله (Virgo Cluster) است.
نوار غباری تیره که بخش میانی کهکشان کلاه مکزیکی را در نور مرئی می‌پوشاند، در طیف فروسرخ به‌شدت می‌درخشد. این تصویر اخیراً توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر (Spitzer Space Telescope) ثبت شده است و در رنگ کاذب (false-color) روی تصویر موجود که توسط تلسکوپ فضایی هابل ناسا در نور مرئی گرفته شده، منطبق شده است.

کهکشان کلاه مکزیکی که با نام M۱۰۴ نیز شناخته می‌شود، حدود ۵۰,۰۰۰ سال نوری وسعت و در فاصله ۲۸ میلیون سال نوری از ما قرار دارد. M۱۰۴ را می‌توان با استفاده از یک تلسکوپ کوچک در صورت فلکی سنبله تماشا کرد.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 34331 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.