تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

کیا اپتیماهای جدید (K5) روانه خیابان شدند/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش مجله خودرو، کیا موتورز کره جنوبی، در ایران با پراید معرفی شد؛ اما امروزه با محصولاتی متنوع در کلاس بدنه‌های متفاوت، برندی مشهور و محبوب برای خریداری داخلی محسوب می‌شود. سال ۱۹۴۴ با تولید کامیون و موتورسیکلت با تکیه بر محصولات ژاپنی راه اندازی شد حالا با کارخانه‌های […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش مجله خودرو، کیا موتورز کره جنوبی، در ایران با پراید معرفی شد؛ اما امروزه با محصولاتی متنوع در کلاس بدنه‌های متفاوت، برندی مشهور و محبوب برای خریداری داخلی محسوب می‌شود.

سال ۱۹۴۴ با تولید کامیون و موتورسیکلت با تکیه بر محصولات ژاپنی راه اندازی شد حالا با کارخانه‌های متعدد در سراسر دنیا، مستقل فعالیت می‌کند. بیش از ۴۵ درصد از سهامش متعلق به هیوندای و مجموع تولیدات ۳/۵ تا ۴ میلیون سالانه برآورد می‌شود.

اولین اپتیما سال ۲۰۰۰ تولید شد اما نسل دوم ۲۰۰۹ و سوم و چهارم ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ بیشترین محبوبیت را بین ایرانیان کسب کرد. نسل جدید از ۲۰۲۰ تولید می شود. ابعاد این خودرو ۴,۹۰۵× ۱,۸۶۰× ۱,۴۴۵ و فاصله محوری ۲,۸۵۰ م م و رینگ ۱۸ اینچ است.

از لحاظ فنی موتور ۲ لیتر ۱۵۰ اسب ۱۹۶ نیوتن‌متر + گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را داراست.

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 113654 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.