تاریخ: ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
1

۹۹درصد مردم مبتلا به «کرم‌گوش» هستند!

تینا مزدکی_‌ کارشناسان می‌گویند که کرم‌های گوش دلیلی هستند که ما همچنان یک آهنگ را زمزمه می‌کنیم. نه! کرم‌های گوش نوعی کرم یا موجود واقعی نیستند، اما انگل هستند، به این معنا که در سر شما جا می‌گیرند و منجر به خارش شناختی یا خارش مغزی می‌شوند. بخشی از مغز به نام قشر شنوایی زمانی […]



تینا مزدکی_‌ کارشناسان می‌گویند که کرم‌های گوش دلیلی هستند که ما همچنان یک آهنگ را زمزمه می‌کنیم. نه! کرم‌های گوش نوعی کرم یا موجود واقعی نیستند، اما انگل هستند، به این معنا که در سر شما جا می‌گیرند و منجر به خارش شناختی یا خارش مغزی می‌شوند.
بخشی از مغز به نام قشر شنوایی زمانی که به موسیقی گوش می‌دهیم فعال می‌شود. محققان دانشگاه دارتموث کشف کردند که وقتی بخشی از یک آهنگ آشنا را برای داوطلبان تحقیق می‌نواختند، قشر شنوایی آنها به طور خود به خود آهنگ را ادامه می‌داده‌است، به عبارت دیگر، مغز آنها مدت‌ها پس از پایان موسیقی به خواندن ادامه می‌دهد. تنها راه رفع خارش مغز این است که آهنگ را بارها و بارها در ذهن خود تکرار کنید.

برای اینکه چرا آهنگ ها در افکار ما گیر می کنند، توضیحات مختلفی وجود دارد. به گفته برخی از محققان، موسیقی گیر کرده شبیه به افکار سرکوب شده است. به گفته برخی از متخصصان، کرم گوش صرفا وسیله ای برای مشغول نگه داشتن مغز در زمان بیکاری است.
جیمز کلاریس، استاد بازاریابی در کالج مدیریت بازرگانی دانشگاه سینسیناتی، در مورد کرم گوش و خارش مغز تحقیق کرده و دریافته است که ۹۹ درصد از ما تسلیم آنها شده‌ایم. برخی از آهنگ‌ها پس از مدتی فراموش می‌شوند، در حالی که شما چندین روز به زمزمه برخی از آنها ادامه می‌دهید.
منبع: news۱۸
بیشتر بخوانید:
اولین سخنان یاسمین مقبلی بعد از رسیدن به ماه/ عکس
حمله به روسیه با پهپادهای مقوایی!/ عکس
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 38881 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.