تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

از نخستین ناوشکن سنگین سپاه چه می‌دانیم؟

به گزارش خبرآنلاین، با الحاق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به نیروی دریایی سپاه، بطور رسمی اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه تشکیل شد. این شناورها از نخستین ناوشکن‌ های سنگین نیروی دریایی سپاه هستند. به نقل از روزیاتو، این ناوهای محافظ، کاتاماران یا دو بدنه هستند و در بدنه آنها […]



به گزارش خبرآنلاین، با الحاق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به نیروی دریایی سپاه، بطور رسمی اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه تشکیل شد. این شناورها از نخستین ناوشکن‌ های سنگین نیروی دریایی سپاه هستند.
به نقل از روزیاتو، این ناوهای محافظ، کاتاماران یا دو بدنه هستند و در بدنه آنها بیشتر از آلومینیوم و آلیاژهای غیرفولادی استفاده شده است. ۶۷ متر طول، ۲۰ متر عرض و ۶۰۰ تن وزن دارند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن داشتن سیلوهای عمودپرتاب موشک‌های پدافندی از جمله نواب و کروز صیاد با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر است.
این شناور چهار-موتوره قابلیت حمل سه‌ شناور سبک موشک‌انداز و یک بالگرد رزمی مسلح را دارد و دارای پرتاب‌گر راکت‌های فریبنده برای منحرف کردن موشک‌های دشمن است.

سرعت این شناور ۶۰ کیلومتر در ساعت است که در شرایط مختلف آب‌و هوایی می‌تواند این سرعت را تداوم ببخشد.

۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 114027 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.