تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۲۹
3

اسلحه‌های کروات در دست نیروهای حشدشعبی!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این اسلحه تهاجمی VHS-K۲ ساخت کشور کرواسی است. بیشتر بخوانید: هیوندای سانتافه جدید همه را غافلگیر کرد/تغییر شکل عجیب شاسی‌بلند محبوب ایرانیان/عکس شما نظر بدهید / با اعلام وزیر ارتباطات درباره دو برابر شدن سرعت اینترنت موافق هستید یا خیر ، چرا ؟ این سلاح که نمونه ارتقا یافته اسلحه معروف […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این اسلحه تهاجمی VHS-K۲ ساخت کشور کرواسی است.
بیشتر بخوانید:
هیوندای سانتافه جدید همه را غافلگیر کرد/تغییر شکل عجیب شاسی‌بلند محبوب ایرانیان/عکس
شما نظر بدهید / با اعلام وزیر ارتباطات درباره دو برابر شدن سرعت اینترنت موافق هستید یا خیر ، چرا ؟
این سلاح که نمونه ارتقا یافته اسلحه معروف “فاماس” ساخت کشور فرانسه است، در سال ۲۰۰۵ میلادی و توسط “مارکو ووکویچ” کروات طراحی شده و ساخت شرکت HS Product می باشد.

این سلاح در دو نوع کی و دی (VHS – K) و (VHS – D) تولید شده است. یکی از مزیت های این اسلحه آن است که ضمن نرخ آتش بالا از مکانیزم شلیک متعادل و فشار و عقب نشینی محدود برخوردار است.

این سلاح با فشار گاز باروت مسلح می‌شود و سرعت خروج گلوله از اسلحه ۹۵۰ متر بر ثانیه است.

طول این اسلحه در دو مدل آن مختلف است در نوع D برابر با ۷۶۵ میلی متر و در مدل مقداری K کمتر یعنی ۶۶۵ میلی متر است. وزن این اسلحه ۳.۳ کیلوگرم است و همچنین نرخ آتش یا نواخت تیر این اسلحه ۸۵۰ در دقیقه است ( نرخ آتش اسلحه ی کلاشینکف ۶۰۰ گلوله در دقیقه است ). خشاب مورد استفاده معمول در این اسلحه ۳۰ تایی است.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3919 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.