تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
1

بامزه‌ترین بچه گوریل دنیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دنیا آمدن یک بچه گوریل در یکی از باغ وحش‌های لندن، یک خبر خوب برای یکی از زیرگونه‌های در حال انقراض از گوریل‌ها به نام «گوریل جلگه‌ای غربی» است. این گونه از گوریل‌ها، گوریل‌های غیرتهاجمی هستند که در جنگل‌های بارانی عمدتاً دورافتاده در مرکز و غرب آفریقا زندگی می‌کنند و […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دنیا آمدن یک بچه گوریل در یکی از باغ وحش‌های لندن، یک خبر خوب برای یکی از زیرگونه‌های در حال انقراض از گوریل‌ها به نام «گوریل جلگه‌ای غربی» است. این گونه از گوریل‌ها، گوریل‌های غیرتهاجمی هستند که در جنگل‌های بارانی عمدتاً دورافتاده در مرکز و غرب آفریقا زندگی می‌کنند و خانواده این گوریل‌ها توسط یک نر پشت نقره‌ای رهبری می‌شود.

آن‌ها همچنین یکی از آسیب پذیرترین زیرگونه‌های گوریل به شمار می‌روند. به دلیل شکار غیرقانونی و بیماری، کارشناسان تخمین می‌زنند که تعداد آنها در طبیعت در ۲۰ تا ۲۵ سال گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است و حتی اگر هیچ خطری آن‌ها را تهدید نکند بیش از ۷۵ سال طول می‌کشد تا جمعیت گوریل‌ها به جمعیت گذشته آن‌ها بازگردد.

به گفته مدیر باغ وحش لندن، زمانی که این بچه گوریل در آنجا متولد شد همه به طور باورنکردنی خوشحال بودند، حتی مادر این نوزاد که حدود هشت ماه و نیم باردار بود، به وضوح خوشحالی خودش را نشان داد. لحظاتی پس از زایمان این گوریل مادر عاشقانه به فرزند خود رسیدگی می‌کرد و فرزند تازه متولد شده خود را تمیز می‌کرد. تولد این بچه گوریل آن قدر با اهمیت بود که حتی باعث برانگیخته شدن حسادت دیگر گوریل‌های مادر این باغ وحش شد.
به گفته کارشناسان باغ وحش این مادر و فرزند در شش ماه اول بسیار بیشتر به هم نزدیک هستند و بچه گوریلی که به تازگی متولد شده هنوز در آغوش مادر خود است، بنابراین جنسیت این بچه گوریل هنوز مشخص نشده است.
بیشتر بخوانید:

منبع: forbes
۵۸۳۲۳

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 107212 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.