تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
2

کشف یک شکارچی ترسناک باستانی به بزرگی اتوبوس/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جدیدترین کشف باستان‌شناسان، فسیلی که نشان دهنده گونه‌ای جدید از نسل دایناسوهای گوشت‌خوار که به بزرگی یک اتوبوس، در قسمت شرقی کشور اسپانیا یافت شده است. به گفته محققین، این شکارچی حدود ۱۲۷ میلیون سال پیش روی زمین زندگی می‌کرده و با جثه‌ای به طول ۱۵۲۴ سانتی‌متر حدود ۲۰ تن، […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جدیدترین کشف باستان‌شناسان، فسیلی که نشان دهنده گونه‌ای جدید از نسل دایناسوهای گوشت‌خوار که به بزرگی یک اتوبوس، در قسمت شرقی کشور اسپانیا یافت شده است.
به گفته محققین، این شکارچی حدود ۱۲۷ میلیون سال پیش روی زمین زندگی می‌کرده و با جثه‌ای به طول ۱۵۲۴ سانتی‌متر حدود ۲۰ تن، وزن داشته است.
کارشناسان بر این باوراند که این موجود دارای آرواره‌های قدرتمندی و تیغی شکل بوده است و برای جدا کردن تکه‌های گوشت طعمه‌اش را تکان می‌داده.

بیشتر بخوانید:

همچنین به گفته محققین، اسپینوزاروس پسر عموی نزدیک باریونیکس بود که سر کروکودیلی شکل داشت.
اسپینوسورها در لوراسیا، ناحیه وسیعی از خشکی در نیمکره شمالی، با دو گروه فرعی از گونه‌هایی که اروپای غربی را اشغال کرده‌اند، ظاهر شده بودند و ظاهراً بعداً به آفریقا و آسیا مهاجرت کرده‌اند.
منبع: سان
۵۸۳۲۱

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 20404 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.