تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
3

بمب‌افکن آمریکایی که روز گذشته سقوط کرد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس بیانیه منتشره، این حادثه در هنگام فرود در پایگاه Ellsworth رخ داد. چهار خدمه در هواپیما بودند که همگی توانستند به سلامت از هواپیما خارج شوند. بین سال های ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۱، تعداد ۱۰ فروند B-۱B سقوط کرد و در اثر این سوانح هوایی ۱۷ نفر کشته شدند. در سال […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس بیانیه منتشره، این حادثه در هنگام فرود در پایگاه Ellsworth رخ داد. چهار خدمه در هواپیما بودند که همگی توانستند به سلامت از هواپیما خارج شوند.

بین سال های ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۱، تعداد ۱۰ فروند B-۱B سقوط کرد و در اثر این سوانح هوایی ۱۷ نفر کشته شدند. در سال ۲۰۲۱، نیروی هوایی ایالات متحده شروع به بازنشست کردن تدریجی بمب افکن های B-۱B از ناوگان خود و جایگزین کردن آن‌ها نموده است.
B-۱B یک بمب‌افکن راهبردی و چهار موتوره فراصوت و سنگین در نیروی هوایی آمریکا است که از بال متحرک بهره می‌برد. این بمب‌افکن توسط شرکت راکول که اکنون بخشی از شرکت بوئینگ است، ساخته شده‌است.

B-۱B محصول مورد نیاز نیروی هوایی آمریکا به یک بمب‌افکن فراصوت و دوربرد است که باید جایگزین b-۵۲ استراتوفورترس می‌شد. نخستین مدل‌های این بمب‌افکن با نام B-۱A در اوایل دهه ۱۹۷۰ تولید شد اما ساخت آن‌ها لغو و فقط ۴ فروند از آن‌ها ساخته شد. در اوایل دهه ۱۹۸۰ مجدداً این بمب‌افکن با نام B-۱B با تأکید بر سطح مقطع راداری پایین، مورد بازنگری قرار گرفته و در سال ۱۹۸۶ به عنوان یک بمب افکن اتمی وارد خدمت در نیروی هوایی آمریکا شد.
این بمب‌افکن در دهه ۱۹۹۰ به بمب‌افکن متعارف تغییر کاربری داد. در حال حاضر B-۱ تنها بمب‌افکن بال متحرکِ در حال خدمت نیروی هوایی آمریکا است. در آخرین برآورد ارزش ۱۰۰ فروند از این بمب‌افکن به همراه تجهیزات آن حدود ۲۰/۵ میلیارد دلار تخمین زده شد.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 102854 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.