تاریخ: ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۱۸
2

بن‌سلمان شهری می‌سازد که میزبان جام‌جهانی شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عربستان با امکانات و البته ارتباطاتی که در فیفا در اختیار دارد می‌تواند دو نامزدی برای مسابقات جام جهانی را در دو دورۀ متوالی به چالش بکشد. رقابت‌هایی که پس از تورنمنت سال ۲۰۲۶ که در آن ایالات متحده، مکزیک و کانادا برگزار کنندۀ آن هستند را شامل می‌شود. طرفداری این […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عربستان با امکانات و البته ارتباطاتی که در فیفا در اختیار دارد می‌تواند دو نامزدی برای مسابقات جام جهانی را در دو دورۀ متوالی به چالش بکشد. رقابت‌هایی که پس از تورنمنت سال ۲۰۲۶ که در آن ایالات متحده، مکزیک و کانادا برگزار کنندۀ آن هستند را شامل می‌شود.
طرفداری این کشور خاورمیانه‌ای در حال ارزیابی نامزدی خود برای مسابقات جام جهانی است. به‌طور دقیق‌تر، عربستان در حال ارزیابی نسخه‌ای است که بتواند تمام عزم و توان و سرمایه‌اش را بر روی آن نسخه شرط‌بندی کند، چه نسخه ۲۰۳۰ چه نسخه ۲۰۳۴ آن.

از جمله مکان های پیش بینی شده میزبانی جام جهانی عربستان سعودی، شهر نئوم خواهد بود که ایجاد آن توسط ولیعهد محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از چشم انداز ۲۰۳۰ کشور آغاز شد.
نئوم با وسعت حدود ۲۶هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، بیش از دو برابر لبنان وسعت دارد و قرار است میزبان شهرهای هوشمند، بنادر تجاری، استراحتگاه‌های مجلل، مراکز تحقیقاتی، مکان‌های ورزشی و تفریحی و جاذبه‌های گردشگری باشد.
متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 49425 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.