تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
2

تصویر روز ناسا: نورهای شبانه در «ققرتاق»!

آلودگی نوری در «ققرتاق» (Qeqertaq) معمولاً وجود ندارد. این دهکده ساحلی دورافتاده در غرب گرینلند قرار دارد و در سال ۲۰۲۰ جمعیت آن ۱۱۴ نفر بود. بااین‌وجود، نورها همچنان در آسمان تاریک آن می‌درخشند. در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟ در ۶ نوامبر، در طی طوفان ژئومغناطیسی شدید اخیر سیاره زمین، این لایه‌های زیبای شفق […]



آلودگی نوری در «ققرتاق» (Qeqertaq) معمولاً وجود ندارد. این دهکده ساحلی دورافتاده در غرب گرینلند قرار دارد و در سال ۲۰۲۰ جمعیت آن ۱۱۴ نفر بود. بااین‌وجود، نورها همچنان در آسمان تاریک آن می‌درخشند.
در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟
در ۶ نوامبر، در طی طوفان ژئومغناطیسی شدید اخیر سیاره زمین، این لایه‌های زیبای شفق قطبی روی سرزمین قطب شمال افتاد. درست پیش از آغاز هفته‌های «شب قطبی» در عرض جغرافیایی ۷۰ درجه شمالی، با انعکاس نورهای شمالی در آب‌های خلیج دیسکو (Disko Bay) شاهد نمایشی هیجان‌انگیز هستیم.

در این نما از دهکده دورافتاده، یک کوه یخ تنها که در دریای یخی شناور است، توسط چراغ‌های ساحل روشن شده است.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 83980 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.