تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
2

«حلقه آتش» تصویر روز ناسا شد!/ فیلم

آن‌چه از پشت این ابرها بالا می‌آید، خورشید است. بیشتر طلوع‌های خورشید همراه با ماه نبوده و به این شکل که در تصویر می بینید نیستند. در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟ در ساعات اولیه صبح در ۱۰ ماه مه در سال ۲۰۱۳، در غرب استرالیا، ماه بین زمین و خورشید درحال طلوع قرار داشت. […]



آن‌چه از پشت این ابرها بالا می‌آید، خورشید است. بیشتر طلوع‌های خورشید همراه با ماه نبوده و به این شکل که در تصویر می بینید نیستند.
در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟
در ساعات اولیه صبح در ۱۰ ماه مه در سال ۲۰۱۳، در غرب استرالیا، ماه بین زمین و خورشید درحال طلوع قرار داشت. گاهی اوقات درک آن‌چه درحال وقوع است برای افراد ناآگاه دشوار است. در کسوف حلقوی، ماه به قدری از زمین دور است که نمی‌تواند کل خورشید را بپوشاند، بنابراین نور خورشید از لبه‌های ماه جاری شده و یک حلقه آتش تشکیل می‌شود.
این ویدیوی تایم‌لپس، خورشیدگرفتگی را از میان شکست زیاد جو، درست بالای افق ثبت کرد و این پدیده باعث پَخ‌شدگی طلوع غیرعادی خورشید و ماه شد. در ادامه ویدیو، هم‌چنان که خورشید درحال بالاآمدن است، خورشید و ماه شروع به جداشدن می‌کنند.
خورشیدگرفتگی حلقوی بعدی کمتر از سه هفته دیگر رخ خواهد داد. روز شنبه ۱۴ اکتبر، حلقه‌ای از آتش در یک مسیر باریک که از آمریکای شمالی و جنوبی می‌گذرد، در آسمانی صاف قابل مشاهده خواهد بود.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 55626 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.