تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

دریافت اینترنت ماهواره‌ای در گوشی‌های معمولی با این ماهواره غول‌پیکر / عکس

در شهریور ۱۴۰۱ (سپتامبر ۲۰۲۲)، شرکت آمریکایی ای‌اس‌تی اسپیس موبایل، ماهواره‌ای غول‌پیکر به نام BlueWalker 3 را برفراز موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به فضا پرتاب کرد. بلوواکر ۳ نمونه‌ی اولیه‌ای از یک ماهواره‌ی مخابراتی است که می‌تواند اینترنت ماهواره‌ای را به‌طور مستقیم، بدون نیاز به هیچ‌گونه تغییر در سخت‌افزار، برای گوشی‌های همراه معمولی ارسال […]



در شهریور ۱۴۰۱ (سپتامبر ۲۰۲۲)، شرکت آمریکایی ای‌اس‌تی اسپیس موبایل، ماهواره‌ای غول‌پیکر به نام BlueWalker 3 را برفراز موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به فضا پرتاب کرد. بلوواکر ۳ نمونه‌ی اولیه‌ای از یک ماهواره‌ی مخابراتی است که می‌تواند اینترنت ماهواره‌ای را به‌طور مستقیم، بدون نیاز به هیچ‌گونه تغییر در سخت‌افزار، برای گوشی‌های همراه معمولی ارسال کند.
بیشتر بخوانید:

تبدیل گوشی‌های همراه معمولی به تلفن ماهواره‌ای به لطف آنتن عظیمی به اندازه‌ی ۶۴ متر مربع امکان‌پذیر می‌شود. این بزرگ‌ترین آنتن تجاری به‌شمار می‌آید که تاکنون در مدار نزدیک زمین مستقر شده است؛ درنتیجه جای تعجب نیست که براساس مطالعه‌ای جدید، بلوواکر ۳ اکنون یکی از درخشان‌ترین اجرام آسمان است.

در «تبدیل موبایل‌ معمولی به تلفن همراه ماهواره‌ای» بیشتر درباره تاثیر حضور این ماهواره در جو زمین بخوانید.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 63215 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.