تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
1

رازگشایی از دیسک مرموز با ۲۹ نماد عجیب بر روی آن!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این دیسک چند سال پیش در تپه‌ای در شمال شرق ایتالیا کشف شد و ۲۹ اثر اسرارآمیز بر روی خود دارد؛ بیست و چهار علامت در یک وجه سنگ و پنج علامت دیگر در آن طرف سنگ قرار گرفته‌اند. محققان با استفاده از نرم‌افزارهایی که برای تحلیل داده در اختیار دارند، […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این دیسک چند سال پیش در تپه‌ای در شمال شرق ایتالیا کشف شد و ۲۹ اثر اسرارآمیز بر روی خود دارد؛ بیست و چهار علامت در یک وجه سنگ و پنج علامت دیگر در آن طرف سنگ قرار گرفته‌اند.
محققان با استفاده از نرم‌افزارهایی که برای تحلیل داده در اختیار دارند، دریافتند که حکاکی‌های سنگی با گروه‌هایی از ستارگان در صورت فلکی شکارچی، عقرب و کاسیوپیا و همچنین خوشه پروین مطابقت دارند. محققان همچنین سنگ حکاکی نشده دیگری را در کنار آن به قطر حدود ۵۰ سانتی متر (۲۰ اینچ) و ضخامت ۳۰ سانتی متر (۱۲ اینچ) پیدا کردند که به گمان آنها می‌تواند نمایانگر خورشید باشد.

بر اساس این مطالعه که در مجله Astronomical Notes منتشر شده است؛ تنها یک علامت از ۲۹ علامت مانده است که شناسایی شود.
دانشمندان بر این باورند که علامت باقی‌مانده که هنوز شناخته نشده‌است به احتمال زیاد نشان دهنده ستاره‌ای در خوشه شکارچی است که ممکن است آن زمان به عنوان یک ابرنواختر منفجر شده باشد.

منبع: independent
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 105778 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.