تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
1

رقص شگفت‌انگیز ربات جدید تسلا/ شبیه ایلان ماسک می‌رقصد!

ربات اپتیموس ژن ۲(Optimus Gen 2) ۱۰ کیلوگرم(۲۲ پوند) سبکتر، ۳۰ درصد سریع‌تر، بسیار انعطاف‌پذیرتر و توانمندتر است و نحوه حرکت آن بسیار شبیه‌تر به انسان به نظر می‌رسد. همچنین دست‌ها و پاهای جدیدی دارد و از برخی از ویژگی‌های حرکتی ایلان ماسک تقلید می‌کند. کمی بیش از دو سال از زمانی که ماسک برای […]



ربات اپتیموس ژن ۲(Optimus Gen 2) ۱۰ کیلوگرم(۲۲ پوند) سبکتر، ۳۰ درصد سریع‌تر، بسیار انعطاف‌پذیرتر و توانمندتر است و نحوه حرکت آن بسیار شبیه‌تر به انسان به نظر می‌رسد. همچنین دست‌ها و پاهای جدیدی دارد و از برخی از ویژگی‌های حرکتی ایلان ماسک تقلید می‌کند.
کمی بیش از دو سال از زمانی که ماسک برای اولین بار اعلام کرد که این شرکت پا به عرصه ربات‌های انسان‌نما می‌گذارد، گذشته است. تسلا نمونه‌های اولیه‌ کاربردی داشت و به سرعت در حال کار بود. در ماه مارس سال جاری، این شرکت یک ربات کاملا جدید اپتیموس ارائه کرد و برخی از قابلیت‌های چشمگیر آن را نشان داد. و تقریبا ۱۰ ماه بعد، یک اپتیموس ژن ۲ کاملا جدید پا به عرصه گذاشت.
ربات ژن۲ دارای دو درجه آزادی در گردن، لوازم الکترونیکی و سیم‌کشی یکپارچه و پای شبیه به انسان با بخش‌های مفصلی انگشتان پا و حسگرهای نیرو/گشتاور است.
همچنین این ربات با ۱۱ درجه آزادی حرکت، محرک‌های سریع‌تر و حسگرهای لمسی بر روی تمام انگشتان دست، امکان گرفتن ماهرانه‌تر اشیاء را دارد.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 95001 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.