تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
1

روسیه آخرین زیردریایی هسته‌ای خود را ساخت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این بیانیه آمده است: این زیردریایی هسته‌ای در مراسم باشکوهی با نظارت نیکولای یومنوف فرمانده کل نیروی دریایی روسیه، کارخانه کشتی‌سازی شهر سورودینسک واقع در شمال روسیه را برای انجام آزمایش‌های لازم ترک کرده است. براساس گزارش ایرنا، فرمانده کل نیروی دریایی روسیه در مراسم پایان عملیات ساخت این زیردریایی، […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این بیانیه آمده است: این زیردریایی هسته‌ای در مراسم باشکوهی با نظارت نیکولای یومنوف فرمانده کل نیروی دریایی روسیه، کارخانه کشتی‌سازی شهر سورودینسک واقع در شمال روسیه را برای انجام آزمایش‌های لازم ترک کرده است.

براساس گزارش ایرنا، فرمانده کل نیروی دریایی روسیه در مراسم پایان عملیات ساخت این زیردریایی، گفت: مراسمی که امروز برگزار کردیم، یک بار دیگر مسیر تقویت و توسعه نیروهای هسته‌ای استراتژیک دریایی روسیه را تائید می‌کند، مسیری که ما پیوسته آن را به نام تضمین امنیت کشور دنبال می‌کنیم.

یومنوف با بیان اینکه نیروی دریایی روسیه زیردریایی‌های قابل اعتماد و مدرنی دریافت می‌کند که در طراحی و ساخت آنها چالش‌های مختلفی که در اقیانوس‌ها با آنها مواجه خواهند شد، در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: زیردریایی هسته‌ای پوژارسکی مظهر پیشرفته‌ترین راه‌حل‌های فناوری، تجربه و سنت‌های حوزه ساخت زیردریایی‌ها است که مهندسان، طراحان و دانشمندان کارخانه کشتی‌سازی «سِومش» کاملاً از آن برخوردار هستند.
وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: این زیردریایی پس از طی کردن موفقیت‌آمیز آزمایش‌های کارخانه‌ای و دولتی، وارد خدمت نیروی دریایی روسیه خواهد شد.
به نوشته خبرگزاری آناتولی، پروژه «بوری – آ» در سال ۲۰۱۲ برای ساخت زیردریایی‌های حامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و عظیم‌الجثه هسته‌ای راه‌اندازی شد و عملیات ساخت زیردریایی‌های این پروژه توسط کارخانه کشتی‌سازی سِومش که بخشی از شرکت کشتی‌سازی متحد روسیه است، انجام می‌شود.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 111173 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.