تاریخ: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
2

سردترین نقطه کره زمین/ منجمدتر از قطب جنوب

به گزارش خبرآنلاین، دما در این فضای کوچک در کالیفرنیا ۲۷۱- سانتی‌گراد، یعنی کمی بالاتر از صفر مطلق (دمایی فرضی که در آن تمام حرکات اتمی متوقف می‌شوند) است و این خودش یک دستاورد بزرگ علمی به شمار می‌رود. بیشتر بخوانید: اما دلیل ایجاد چنین دمایی در این منطقه هم درنوع خودش جالب توجه است. […]



به گزارش خبرآنلاین، دما در این فضای کوچک در کالیفرنیا ۲۷۱- سانتی‌گراد، یعنی کمی بالاتر از صفر مطلق (دمایی فرضی که در آن تمام حرکات اتمی متوقف می‌شوند) است و این خودش یک دستاورد بزرگ علمی به شمار می‌رود.
بیشتر بخوانید:

اما دلیل ایجاد چنین دمایی در این منطقه هم درنوع خودش جالب توجه است. دلیل ایجاد و حفظ چنین دمایی این است که دانشمندان دپارتمان آزمایشگاه ملی شتاب دهنده SLAC بتوانند قوی‌ترین لیزر پرتو ایکس جهان که Linac Coherent Light Source یا به طور خلاصه (LCLS II) نامیده می‌شود را مورد استفاده قرار دهند.
در «میزبان قوی‌ترین لیزر اشعه ایکس» بیشتر درباره سردترین نقطه زمین بخوانید.
بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 97478 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.