تاریخ: ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۲۰
2

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیاردی چین برای دستیابی به یک هدف!

ایالات متحده تلاش‌های مستمری برای محدودکردن تولید تراشه چین انجام داده است، اما ظاهراً این تلاش‌ها فایده چندانی ندارد. به گزارش رویترز، چین قصد دارد صندوقی را به امید تقویت صنعت نیمه‌هادی خود راه‌اندازی کند. این تلاش با حمایت دولت، سومین صندوق سرمایه‌گذاری صنعت تراشه چین است و هدف آن جمع آوری ۳۰۰ میلیارد یوان […]



ایالات متحده تلاش‌های مستمری برای محدودکردن تولید تراشه چین انجام داده است، اما ظاهراً این تلاش‌ها فایده چندانی ندارد. به گزارش رویترز، چین قصد دارد صندوقی را به امید تقویت صنعت نیمه‌هادی خود راه‌اندازی کند. این تلاش با حمایت دولت، سومین صندوق سرمایه‌گذاری صنعت تراشه چین است و هدف آن جمع آوری ۳۰۰ میلیارد یوان (۴۱ میلیارد دلار) است. دو صندوق قبلی ۱۳۸.۷ میلیارد یوان (۱۹ میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۰ میلیارد یوان (۲۷ میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۹ جذب کردند.
بیشتر بخوانید:

انتظار می‌رود حدود ۶۰ میلیارد یوان (۸ میلیارد دلار) از سوی وزارت دارایی چین تأمین شود. سایر مشارکت‌کنندگان هنوز مشخص نیستند. این صندوق به‌صورت مشخص روی ایجاد ابزارهایی برای تولید تراشه متمرکز خواهد شد.

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری چین روی صنعت تراشه
هواوی گوشی هوشمند میت ۶۰ پرو را با تراشه‌های داخلی معرفی کرد. حالا به فاصله چند روز خبر سرمایه‌گذاری چین در صنعت تراشه مطرح شده است. شرکت چینی هواوی ظاهراً با شرکت SMIC برای ساخت سری جدید تراشه کرین ۹۰۰۰ همکاری کرده بود.
به‌نظر می‌رسد فناوری ۷ نانومتری سطح بالای SMIC سرعت دانلود میت ۶۰ پرو را فراتر از آنچه در تلفن‌های ۵G معمولی مشاهده می‌شود، ارائه می‌دهد.
معرفی میت ۶۰ پرو با تراشه اختصاصی چین، در تضاد مستقیم با تلاش‌های ایالات متحده، ژاپن و هلند برای محدودکردن دسترسی به تراشه چین و محدودکردن توانایی‌های تولید چینی‌ها است. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا فرمان اجرایی را در ماه آگوست امضا کرد که سرمایه‌گذاری در شرکت‌های چینی را که با فناوری‌هایی مانند نیمه‌هادی‌ها کار می‌کنند، محدودتر می‌کند. محدودیت‌های قبلی به‌صورت خاص هواوی را هدف قرار داده است و حالا با وجود همه این محدودیت‌ها، چینی‌ها مسیرهای تازه‌ای را طی می‌کنند.

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 44636 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.