تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
5

سوتی های ناجور فیلم اوپنهایمر هم درآمد + تصاویر

اوک ریج، دارای ساختمانی بود که در آن اورانیوم غنی‌سازی می‌شد و این سایت در دوران اوج خود بیش از ۱۲۰۰۰ کارگر داشت. در همین حال، سایت هانفورد محل تولید پلوتونیوم بود. به دلیل وجود رودخانه کلمبیا، آب‌های آن برای خنک کردن راکتورها، مکان ایده آلی بود. لوس آلاموس تا حد زیادی برای طراحی و […]



اوک ریج، دارای ساختمانی بود که در آن اورانیوم غنی‌سازی می‌شد و این سایت در دوران اوج خود بیش از ۱۲۰۰۰ کارگر داشت. در همین حال، سایت هانفورد محل تولید پلوتونیوم بود. به دلیل وجود رودخانه کلمبیا، آب‌های آن برای خنک کردن راکتورها، مکان ایده آلی بود. لوس آلاموس تا حد زیادی برای طراحی و توسعه بمب اتمی مورد استفاده قرار گرفت.اوپنهایمر رابطه دانشمند را با ژان تاتلوک، روانپزشک و کمونیستی که اوپنهایمر در سال ۱۹۳۶ ملاقات کرد، برجسته می‌کند. در طول سه سال، این زوج نامزد کردند، اما آنها در بیشتر اوقاتی که با هم بودند، یک رابطه خاموش داشتند.
این در فیلم نولان به تصویر کشیده شده است، مبارزه ژان با تمایلات جنسی‌اش نیست. تاتلاک که از نظر بالینی افسرده بود، به دوستانش اعتراف کرد که جذب زنان شده است. این او را می‌ترساند زیرا عجیب و غریب بودن در آن زمان نشان دهنده شرایطی بود که می‌توان آن را برطرف کرد. مبارزات او در پایان رابطه او با اوپنهایمر نقش داشت. آنها دوباره در سال ۱۹۴۳ آخرین بار قبل از خودکشی تاتلاک یکدیگر را دیدند.

اوپنهایمر در مورد ساخت و استفاده از بمب اتمی نظر مشخصی نداشت

نولان بر وضعیت غیر متعهد اوپنهایمر تأکید می‌کند. در حالی که او نگران استفاده از انرژی هسته‌ای و خطرات آن برای جهان در مسابقه تسلیحاتی بود، اوپنهایمر به شدت مخالف ساخت بمب اتمی و یا استفاده از آن نبود. اوپنهایمر بیشتر نگران این بود که چنین بمب‌هایی در آینده چه می‌توانند بر سر جهان بیاورند، اما در مورد ایجاد آن ابراز پشیمانی نکرد.

او فقط بعد از آن همه چیز را واضح‌تر می‌دید. اوپنهایمر معتقد بود که بمب اتمی یک شر ضروری است، اما نسبت به دولت که از تحقیقاتش استفاده می‌کند بی‌تفاوت بود. او برای به اشتراک گذاشتن دانش اتمی فشار آورد، اما در نقشی که بازی کرد، کمتر انتقادی داشت.

نقش مهم مخالفت اوپنهایمر با بمب هیدروژنی

در حالی که یک سوم آخر فیلم بر جلسات موازی اوپنهایمر و اشتراوس متمرکز است، دلیل بزرگی که باعث شد مجوز امنیتی این دانشمند در نهایت لغو شود، به دلیل مخالفت او با بمب هیدروژنی بود. اوپنهایمر در برابر آن مقاومت کرد، ترومن AEC را تحت فشار قرار داد تا بمب هیدروژنی تولید کند که بسیار قوی‌تر از بمب اتمی بود.

اشتراوس از اوپنهایمر نیز کینه شخصی داشت، اما این سرسختی دانشمند در برابر ایجاد بمب هیدروژنی بود که او را به هم ریخت. در دهه ۱۹۵۰، اوپنهایمر قبلاً برای مدتی تحت نظارت FBI بود و مخالفت او، همراه با روابطش با دوستان کمونیست، مقامات را علیه او برانگیخت که در فیلم، چنین چیزی را ندیدیم.

پرچم آمریکا

بعضی از سینماروهای تیز-چشم خطایی تاریخی در این فیلم که از جمعه گذشته اکران شد کشف کرده‌اند و در توییتر به اشتراک گذاشته‌اند. در صحنه‌ای که شخصیت اوپنهایمر به صورت ایستاده در حال تشویق شدن است نسخه‌ای از پرچم آمریکا استفاده شده که یک دهه پس از داستان فیلم طراحی شده است.

یکی از کاربران توییتر می‌نویسد:

فیلم خیلی خوبی بود، اما من همانم که ایراد می‌گیرد و می‌گوید پرچم‌های پنجاه-ستاره‌ای در صحنه‌ای از سال ۱۹۴۵ استفاده شده.

در این صحنه جمعیت پرچم‌هایی را در دست دارند که در سال ۱۹۵۹ و در دوران ریاست جمهوری «دوایت آیزنهاور» طراحی شده بودند. در سال ۱۹۴۵ وقتی اولین بمب اتم تاریخ خلق می‌شود، «هری ترومن» رئیس جمهور آمریکاست و روی پرچم این کشور ۴۸ ستاره نقش بسته و ایالت‌های هاوایی و آلاسکا نادیده گرفته است.

منبع: سینمای هنری

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 22205 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید