تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۱۹
2

سوگواری دردناک فیل مادر پس از مرگ فرزندش / عکس

باب جاکوبز، پروفسور نوروآناتومی در کالج کلرادو، در توضیح این ماجرا می‌گوید: «فیل‌ها (و همچنین سایر پستانداران) ساختارهای عصبی اولیه مشابه با انسان دارند. آنها همان ساختارهای کورتیکولیمبیک در مغز خود دارند که در احساسات مانند انسان‌ها درگیر است. اگرچه ما هرگز نمی‌توانیم دقیقاً بفهمیم که چه افکار یا احساساتی در مغز فیل وجود دارد، […]



باب جاکوبز، پروفسور نوروآناتومی در کالج کلرادو، در توضیح این ماجرا می‌گوید: «فیل‌ها (و همچنین سایر پستانداران) ساختارهای عصبی اولیه مشابه با انسان دارند. آنها همان ساختارهای کورتیکولیمبیک در مغز خود دارند که در احساسات مانند انسان‌ها درگیر است. اگرچه ما هرگز نمی‌توانیم دقیقاً بفهمیم که چه افکار یا احساساتی در مغز فیل وجود دارد، اما منطقی است که فرض کنیم پستانداران چیزی شبیه به آنچه انسان در شرایط مشابه احساس می‌کند، احساس می‌کنند.»

این رفتار قبلاً در گونه‌های دیگر فیل‌ها نیز دیده شده بود.
بیشتر در این باره در «فیل مادر جنازه بچه‌اش را با خود این سو و آن سو می‌برد / عکس» بخوانید.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8875 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.