تاریخ: ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
2

شکل عجیب نخستین بمب اتمی جهان که در آمریکا منفجر شد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این انفجار آزمایشی با اسم رمز «ترینیتی» اولین بمب اتمی تاریخ ساعت پنج و نیم صبح بر فراز یک برخ ۳۰ متری منفجر شد که انرژی حاصل از آن چیزی حدود ۱۸.۶ کیلوتن بود. در پی انفجار برج بلافاصله تبخیر شد و بزرگی انفجار به حدی بود که یک محیط‌بان […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این انفجار آزمایشی با اسم رمز «ترینیتی» اولین بمب اتمی تاریخ ساعت پنج و نیم صبح بر فراز یک برخ ۳۰ متری منفجر شد که انرژی حاصل از آن چیزی حدود ۱۸.۶ کیلوتن بود. در پی انفجار برج بلافاصله تبخیر شد و بزرگی انفجار به حدی بود که یک محیط‌بان در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری مدعی شد که انفجار را مشاهده کرده است.
یکی از خلبان‌های نیروی دریایی آمریکا که آن روز در ارتفاع ۱۰ هزار پایی در نزدیکی آلباکرکی پرواز می‌کرد انفجار را به خورشیدی تشبیه کرد که از جنوب طلوع کرده باشد! شگفت اینکه در آن زمان خلبان از وجود چیزی به نام بمب اتم خبر نداشت و تا پس از بمباران اتمی هیروشیما نیز کسی چیزی درباره این آزمایش سری نمی‌دانست.

موفقیت آزمایش ترینیتی و پس از آن بمباران هیروشیما و ناگازاگی جهان را وارد عصر بمب اتم کرد.
تصویر زیر یک کپی از نخستین بمب اتمی جهان است که سال ۱۹۴۵ در نیومکزیکوی آمریکا منفجر شد.

۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 40082 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.