تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۳۵

ضبط صدای عجیب وال‌ها در اعماق تاریکی/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اعتقاد بر این است که کلیک ها برای ناوبری و شناسایی محیط فیزیکی هستند. هنگامی که امواج صوتی از یک جسم خارج می شوند، به نهنگ باز می گردند و به نهنگ اجازه می دهند شکل جسم را تشخیص دهد. کلیک ها حتی می توانند به تمایز بین موجودات دوست و […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اعتقاد بر این است که کلیک ها برای ناوبری و شناسایی محیط فیزیکی هستند. هنگامی که امواج صوتی از یک جسم خارج می شوند، به نهنگ باز می گردند و به نهنگ اجازه می دهند شکل جسم را تشخیص دهد. کلیک ها حتی می توانند به تمایز بین موجودات دوست و شکارچیان کمک کنند. کلیک‌ها نیز در طول تعاملات اجتماعی مشاهده شده‌اند که نشان می‌دهد ممکن است عملکرد ارتباطی نیز داشته باشند.
بیشتر بخوانید:
«قاتل شیر» را بشناسید!/ فیلم
ستاره‌ای بیخ گوش زمین به الماسی غول‌پیکر تبدیل می‌شود!
در طول فعالیت های اجتماعی از سوت و تماس های ضربانی استفاده می شود. تماس‌های پالسی مکررتر هستند و مانند صدای جیر جیر، جیغ و جیغ به گوش انسان می‌رسند. گویش‌های صوتی متفاوتی بین گروه‌های مختلف در یک جمعیت نهنگ وجود دارد. این به احتمال زیاد به این دلیل است که نهنگ ها می توانند بین نهنگ های درون گروه خود و نهنگ های غریبه تفاوت قائل شوند.

نهنگ ها همچنین از دم و باله های خود برای ایجاد صداهای بلند سیلی روی سطح آب برای برقراری ارتباط غیرکلامی استفاده می کنند. این صدا تا صدها متر زیر سطح شنیده می شود و ممکن است یک علامت هشدار دهنده از پرخاشگری یا ابزاری برای ترساندن دسته ماهی ها باشد و آنها را به غذای آسان تری تبدیل کند.
منبع: OCEAN SERVICE
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10082 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.