تاریخ: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

عکس‌های عجیبی که از مریخ به ناسا رسید!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جای دیگر مریخ، دیگر ربات کاوشگر سازمان فضایی، مریخ نورد پشتکار، در حال بررسی دلتای رودخانه خشک شده در دهانه جیزرو مریخ برای یافتن نشانه‌های بالقوه حیات میکروبی گذشته است، البته اگر چنین چیزی وجود داشته باشد و اختر زیست شناسان عمیقاً شیفته چیزی هستند که زمانی می‌توانست در زیر […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جای دیگر مریخ، دیگر ربات کاوشگر سازمان فضایی، مریخ نورد پشتکار، در حال بررسی دلتای رودخانه خشک شده در دهانه جیزرو مریخ برای یافتن نشانه‌های بالقوه حیات میکروبی گذشته است، البته اگر چنین چیزی وجود داشته باشد و اختر زیست شناسان عمیقاً شیفته چیزی هستند که زمانی می‌توانست در زیر سطح خشک شده و تحت تابش مریخ زندگی کند.
مریخ نورد پوشیده از گرد و غبار، کنجکاوی، به مکان خارق العاده‌ای رسیده‌است؛ ربات شش چرخ ناسا به خط الراس Gediz Vallis در کوه شارپ، کوهی که مریخ نورد از آن زمان به آرامی بالا رفته‌است، رسیده‌است. این خط الراس شواهدی از حدود ۳ میلیارد سال پیش را در خود جای داده‌است، زمانی که مریخ یک دنیای مرطوب و مملو از دریاچه‌ها و رودخانه‌های خروشان بود. در آن زمان، جریان‌های عظیم، گل و سنگ‌هایی به اندازه ماشین را به پایین کوه پرتاب می‌کرد.
ویلیام دیتریش زمین شناس، یکی از اعضای تیم ماموریت کنجکاوی در بیانیه‌ای گفت: «نمی توانم تصور کنم که چگونه باید شاهد این وقایع بود.صخره‌های عظیمی از کوه در بالا کنده شدند و به پایین سرازیر شدند.»
رسیدن به خط الراس آسان نبود. سال‌ها طول کشید تا مسیری برای آنجا پیدا شود. ناسا توضیح داد که این سفر مستلزم “یکی از دشوارترین صعودهایی بود که ماموریت تاکنون با آن روبرو شده است.”
یک مهندس کنجکاوی گفت:« مانند دویدن روی یک تپه شنی پوشیده از تخته سنگ بود.»
وقتی به آنجا رسید، کنجکاوی ۱۳۶ عکس گرفت که آژانس فضایی برای ایجاد یک تصویر واحد آن‌ها را به هم چسباند.

منبع: mashable
بیشتر بخوانید:
جیمز وب عنصر کلیدی حیات را در قمر مشتری پیدا کرد!/ عکس
شکار صحنه‌ای نادر در فضا/ عکس
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 54789 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.