تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۰۸
1

فارسی حرف زدن متیو مک‌کانهی شگفتی‌ساز شد

یک توسعه‌دهنده‌ی ایرانی به نام صابر، ویدیویی در توییتر منتشر کرده که تاکنون بارها دیده شده است. در این ویدیو می‌بینیم که متیو مک‌کانهی، بازیگر معروفی که در فیلم‌ها و سریال‌های درخشانی ازجمله فصل اول True Detective بازی کرده است، با صدای خودش به زبان فارسی صحبت می‌کند. بیشتر بخوانید: صابر می‌گوید دیتاستی از پادکست […]



یک توسعه‌دهنده‌ی ایرانی به نام صابر، ویدیویی در توییتر منتشر کرده که تاکنون بارها دیده شده است. در این ویدیو می‌بینیم که متیو مک‌کانهی، بازیگر معروفی که در فیلم‌ها و سریال‌های درخشانی ازجمله فصل اول True Detective بازی کرده است، با صدای خودش به زبان فارسی صحبت می‌کند.
بیشتر بخوانید:

صابر می‌گوید دیتاستی از پادکست متیو مک‌کانهی تولید کرده و صدای او را با هوش مصنوعی تعلیم داده است. نسخه‌ی هوش مصنوعی صدای مک‌کانهی با اختلاف تنها پنج ثانیه، دوبله‌ی فارسی انجام می‌دهد.
این نخستین باری نیست که هوش مصنوعی و دیپ‌فیک ما را متحیر می‌کند. مدتی پیش یک ویدیو از مورگان فریمن، بازیگر معروف هالیوود، به شیوه‌ی مشابه ترند شد.
پیشرفت‌های هوش مصنوعی از زمان انتشار چت‌بات ChatGPT به‌شدت در معرض توجه قرار گرفته است. در ماه‌های اخیر ابزارهای متعددی روی کار آمده‌اند و کاربران اینترنت را حیرت‌زده کرده‌اند.
با وجود تمامی مزایا، هوش مصنوعی می‌تواند خطراتی جدی به دنبال داشته باشد. با پیشرفت‌های هوش مصنوعی، ویدیوهای دیپ‌فیک نیز بیشتر می‌شوند و تشخیص محتوای اصلی از محتوای جعلی دشوارتر از همیشه خواهد شد.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8147 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.