تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۴۴
1

فرار دو ستاره با سرعت بیش از ۲هزار کیلومتر بر ثانیه!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک مطالعه جدید با استفاده از داده‌های بررسی گایا توسط ESA در ژوئن امسال، شش گریز دیگر را نشان داد که دو مورد از آنها رکورد سریع‌ترین سرعت شعاعی را در بین ستاره‌های فراری که تا به حال رصد شده‌اند شکستند؛ ۱۶۹۴ کیلومتر بر ثانیه و ۲۲۸۵ کیلومتر بر ثانیه. بیشتر […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک مطالعه جدید با استفاده از داده‌های بررسی گایا توسط ESA در ژوئن امسال، شش گریز دیگر را نشان داد که دو مورد از آنها رکورد سریع‌ترین سرعت شعاعی را در بین ستاره‌های فراری که تا به حال رصد شده‌اند شکستند؛ ۱۶۹۴ کیلومتر بر ثانیه و ۲۲۸۵ کیلومتر بر ثانیه.
بیشتر بخوانید:
آدم فضایی ۳ متری فضای مجازی را به هم ریخت / عکس
شبه جنگنده جدید و مرموز «اکس»/ غرشی که شنیده نمی‌شود/ عکس
ابرنواخترهایی که این ستارگان را پرتاب کردند، نوع خاصی به نام نوع ۱a هستند. ابرنواخترهای نوع ۱a که به دلیل سودمندی خود در تعیین فواصل نجومی معروف هستند و در منظومه های ستاره‌ای دوتایی رخ می‌دهند.

در سناریوی انفجار دوگانه، بقایای ستاره همسایه به فضا پرتاب می‌شود، با سرعت مشابهی که به دور شریک مرده‌اش می‌چرخید. این فرآیند به فراری اجازه می‌دهد تا از طریق کهکشان راه شیری، در نهایت از آن خارج شود.
ابرنواخترهای تک انفجاری نیز می توانند ستاره های فراری تولید کنند. در این موارد، بقایای ستاره در حال انفجار است که به جای ستاره شریک، به سرعت بسیار بالایی می رسد. چنین رویدادهایی ابرنواختر نوع ۱ax نامیده می شوند که در آن انفجار نمی تواند ستاره را به طور کامل نابود کند. این فرارها هنوز هم بسیار سریع هستند، اما نه به سرعت انفجارهای دوگانه.
منبع: UNIVERSETODAY
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10791 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.