تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
1

لحظه‌ای در فضا که تصویر روز ناسا شد!/ عکس

کهکشان‌های دور در این میدان دید یک درجه‌ای به سمت صورت فلکی جنوبی درنا فراوان هستند. اما سه کهکشان مارپیچی در پایین سمت راست بسیار چشمگیرند. بیشتر بخوانید: ظهور اشکال عجیب در خاک مریخ/ عکس در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟ هر سه کهکشان در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از ما گروه‌بندی می‌شوند و […]



کهکشان‌های دور در این میدان دید یک درجه‌ای به سمت صورت فلکی جنوبی درنا فراوان هستند. اما سه کهکشان مارپیچی در پایین سمت راست بسیار چشمگیرند.
بیشتر بخوانید:
ظهور اشکال عجیب در خاک مریخ/ عکس
در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟
هر سه کهکشان در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از ما گروه‌بندی می‌شوند و گاهی اوقات به‌عنوان «سه‌گانه درنا» شناخته می‌شوند. آنها یک قاب تلسکوپی زیبا، ثبت‌شده در ۱۳ دسامبر، با دنباله‌دار C/2020 V2 ZTF را به اشتراک می‌گذارند.

اکنون این دنباله‌دار درحال خروج از منظومه شمسی درونی و چرخش در زیر صفحه دایره‌البروج در مداری هذلولی است. در این تصویر نیز حدود ۲۹ دقیقه نوری از سیاره زیبای ما فاصله داشت.
دنباله‌دار ZTF در ماه مه گذشته در نزدیک‌ترین فاصله به خورشید و در سپتامبر ۲۰۲۳ در نزدیک‌ترین فاصله به زمین، درخشان‌تر بود. اما همچنان در تلسکوپ‌هایی که به سمت آسمان شب جنوبی هستند می‌درخشد و تقریباً به اندازه کهکشان‌های سه‌گانه درنا روشن است.
بیشتر بخوانید:

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 97686 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :