تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۳۸
2

لذت رانندگی با بوگاتی شیرون اسپرت در جاده‌های کوهستانی سوئیس/شاهکاری که همچنان قدرتمند است/عکس

امیرمسعود عابدین: بوگاتی شیرون اسپرت اولین نسخه خاص این مدل بود.این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ با چندین ارتقاء نسبت به نسخه استاندارد رونمایی شد. بوگاتی قوای محرکه را نسبت به شیرون استاندارد ارتقا نداده است، در عوض پیشرفت‌های دیگری در خودرو ایجاد کرده است، مانند پکیج هندلینگ دینامیکی جدید، سیستم تعلیق اصلاح‌شده و […]



امیرمسعود عابدین: بوگاتی شیرون اسپرت اولین نسخه خاص این مدل بود.این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ با چندین ارتقاء نسبت به نسخه استاندارد رونمایی شد.

بوگاتی قوای محرکه را نسبت به شیرون استاندارد ارتقا نداده است، در عوض پیشرفت‌های دیگری در خودرو ایجاد کرده است، مانند پکیج هندلینگ دینامیکی جدید، سیستم تعلیق اصلاح‌شده و کمک فنرهای سفت‌تر مناسب برای جاده‌ها.همچنین ۱۸ کیلوگرم سبک‌تر بود.

بوگاتی از فیبرکربن برای کاهش وزن استفاده کرد و از مواد جدیدی برای چرخ‌ها و پوشش اینترکولر استفاده کرد. ین شرکت حتی از این مواد برای تولید برف پاک کن شیشه جلو استفاده کرد که ۷۷ درصد سبک تر از نمونه معمولی است. سایر اقدامات کاهش وزن شامل استفاده از شیشه عقب سبک‌تر و انحراف اگزوز سبک‌تر بود.

بیشتر بخوانید:

در حالی که شیرون اسپورت قدرتی بیشتر از شیرون معمولی ندارد، بوگاتی ادعا کرد که در پیست آزمایشی ناردو، پنج ثانیه سریعتر از خودروی پایه بوده است.شیرون اسپرت دارای همان موتور ۸.۰ لیتری W۱۶ و چهار توربوشارژر است که ۱۴۷۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد.

زمانی که بوگاتی، شیرون اسپرت را عرضه کرد، اعلام کرد که این مدل را برای مشتریانی ساخته است که می‌خواهند «تجربه رانندگی اسپرت‌تر» با «دینامیک جانبی بهبود یافته در جاده‌های پرپیچ‌وخم» داشته باشند و این موضوع، جاده‌های کوهستانی را به مکانی عالی برای رانندگی با این هایپرکار تبدیل کرده است.با این حال، صدای توربوشارژر و غرغر همیشه حاضر موتور W۱۶، به پتانسیل قدرت این مدل اشاره دارد.متأسفانه، این هیاهو و غرغر برای همیشه وجود نخواهد داشت، زیرا بوگاتی قصد دارد موتور ۸.۰ لیتری را با چیزی کوچکتر جایگزین کند.با این حال، ما نمی‌دانیم که آن چه خواهد بود.این خودروساز آخرین خودروهای خود، یعنی میسترال و بولاید مخصوص پیست را می‌سازد که در مجموع ۱۳۹ خودرو را شامل می‌شود.

این شرکت که در سال ۲۰۲۱ با ریماک ادغام شد و بوگاتی ریماک را تشکیل داد، در حال توسعه دفتر مرکزی خود در مولشایم با یک کارخانه دو طبقه جدید است که تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.این شرکت همچنین می‌خواهد تا اواخر سال ۲۰۲۷ نیروی کار خود را ۵۰ درصد افزایش دهد.ما جزئیات بیشتری در مورد آنچه پس از شیرون می‌آید نمی‌دانیم، اما مت ریماک، مدیرعامل این شرکت گفته بود که همچنان یک موتور احتراقی با گیج‌های آنالوگ خواهد داشت.

در این ویدیو، شاهد لذت رانندگی با بوگاتی شیرون در جاده جدید Oberalp Pass در سوئیس هستید.این یک جاده عمومی است، بنابراین راننده همه چیز را تحت کنترل دارد.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4449 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.