تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
5

لیست هتل های نزدیک فرودگاه شیراز

نگاهی به لیست هتل های نزدیک فرودگاه شیراز طولانی بودن فاصله بین اقامتگاه تا فرودگاه، برای مسافرانی که با هواپیما به شیراز سفر می‌کنند، چندان خوشایند نیست. به همین دلیل، یکی از نکاتی که مورد توجه آن‌ها قرار می‌گیرد، انتخاب هتل های نزدیک فرودگاه شیراز است. به این ترتیب خیلی راحت می‌توانند در محل اقامت […]



نگاهی به لیست هتل های نزدیک فرودگاه شیراز

طولانی بودن فاصله بین اقامتگاه تا فرودگاه، برای مسافرانی که با هواپیما به شیراز سفر می‌کنند، چندان خوشایند نیست. به همین دلیل، یکی از نکاتی که مورد توجه آن‌ها قرار می‌گیرد، انتخاب هتل های نزدیک فرودگاه شیراز است.

به این ترتیب خیلی راحت می‌توانند در محل اقامت خود مستقر شوند و پس از ساعاتی استراحت، راهی بازدید از جاذبه‌های گردشگری شیراز گردند. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که دغدغه رزرو و انتخاب یکی از هتل های شیراز را دارید، این پست را بخوانید تا هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک فرودگاه شیراز را به شما معرفی کنیم.

معرفی لیست هتل های نزدیک فرودگاه شیراز

شیراز یکی از پربازدیدترین شهرهای گردشگری کشور است، اما علاوه بر گردشگرانی که به خاطر دیدن جاذبه‌های تاریخی شیراز این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند، بسیاری از افراد نیز با اهداف کاری به شیراز مسافرت می‌کنند.

معمولاً افرادی که به خاطر کار به شهر شعر و ادب سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند در هتل های نزدیک فرودگاه شیراز اقامت داشته باشند. به این صورت هم می‌توانند به جلسات کاری خود رسیدگی کنند و هم در صورت لزوم دسترسی خوبی به مکان‌های تفریحی شیراز و جاذبه‌های گردشگری داشته باشند. در ادامه لیست هتل هایی که فاصله کمی تا فرودگاه شیراز دارند را مشاهده می‌فرمایید.

هتل آناهیتا

هتل آناهیتا

هتل آناهیتا یکی از نزدیک‌ترین هتل‌ها به فرودگاه شیراز است. این هتل دو ستاره در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و مجدداً در سال ۱۳۹۴ مورد بازسازی قرار گرفته است. هتل آناهیتا یک طبقه و ۲۰ واحد اقامتی دارد. تمامی اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل خدمات رفاهی خوبی برای پذیرایی از مسافران دارند.

این هتل تنها ۱۵ دقیقه با خودرو از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب فاصله دارد. از امکانات این هتل می‌توان به تاکسی سرویس شبانه روزی، آشپزخانه عمومی، پارکینگ، لابی، رستوران فضای سبز و خدمات بیدارباش اشاره نمود.

آدرس: میدان ولی عصر، ابتدای بلوار سلمان فارسی

اقامتگاه بوم گردی لوتوس

بوم گردی لوتوس

در میان هتل های نزدیک فرودگاه شیراز، برخی از اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی هم قرار دارند که قدمت تاریخی دارند و ساخت آن‌ها به دوران قاجار باز می‌گردد. اقامتگاه بوم گردی لوتوس یک خانه قدیمی ۱۵۰ ساله است که در سال ۱۳۹۷ به عنوان یک اقامتگاه افتتاح شد. اقامتگاه بوم گردی لوتوس تا فرودگاه شیراز با خودرو، ۱۴ دقیقه فاصله دارد.

این خانه تاریخی، ۸ واحد اقامتی با خدمات رفاهی و امکانات ویژه دارد. تمام اتاق‌ها در طبقه همکف قرار گرفته اند و وسط آن‌ها یک حیاط بسیار زیبا با تزیینات سنتی قرار دارد. از دیگر امکانات آن می‌توان به سالن غذاخوری با ظرفیت ۲۰ نفر اشاره نمود. این اقامتگاه دارای اینترنت در اتاق است و پرسنل آن مسلط به زبان انگلیسی هستند.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۲/۱۲

اقامتگاه سنتی پسین

اقامتگاه سنتی پسین

این اقامتگاه یک خانه تاریخی است که ۲۰۰ سال پیش ساخته شده و در سال ۱۳۹۷ به عنوان اقامتگاه بوم گردی تغییر کاربری داده است. اقامتگاه سنتی پسین ۶ واحد اقامتی در طبقه همکف و اول دارد. وسط اقامتگاه یک حیاط کوچک قرار گرفته که با کاشی‌کاری‌های سنتی تزیین شده است.

فاصله اقامتگاه سنتی پسین تا فرودگاه ۱۵ دقیقه با خودرو است. از امکانات این اقامتگاه نیز می‌توان به رستوران و کافی شاپ اشاره نمود. همچنین این اقامتگاه دارای تاکسی سرویس، صندوق امانات، اینترنت در محوطه و کارکنان مسلط به زبان انگلیسی و آلمانی است.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام، پلاک ۲۰

اقامتگاه سنتی ماه منیر

اقامتگاه سنتی ماه منیر

یکی دیگر از اقامتگاه‌های تاریخی که در نزدیکی فرودگاه شیراز قرار گرفته و تنها ۱۴ دقیقه با خودرو از فرودگاه فاصله دارد، اقامتگاه ماه منیر است. این خانه تاریخی هم حدود ۱۲۰ سال قدمت دارد و جزو بناهای به جا مانده از سال‌های پایانی دوره قاجار و ابتدای دوران حکومت پهلوی است.

این اقامتگاه از سال ۱۳۹۷ پس از مرمت و بازسازی، بازگشایی شده و دارای ۷ واحد اقامتی است. اتاق‌های این اقامتگاه علاوه بر طبقه همکف در طبقه اول هم قرار دارند. امکانات این اقامتگاه سنتی شامل صندوق امانات، چایخانه سنتی، رستوران فضای باز، شربت خانه سنتی، حوض آب، نمای رو به حیاط و اینترنت در اتاق است.

آدرس: خیابان زند کوچه هفتم فرعی ۸/۷

مهمانپذیر حیدری

مهمانپذیر حیدری

یکی از اقامتگاه‌های قدیمی شهر شیراز همین مهمان پذیر حیدری است که از سال ۱۳۵۴ تاکنون از مسافران و گردشگران پذیرایی کرده است. این مهمان پذیر مجدداً در سال ۱۳۹۶ ترمیم و بازسازی شده تا بتواند امکانات رفاهی مدرن و مناسبی را به مسافران ارائه نماید. فاصله این اقامتگاه تا فرودگاه ۱۷ دقیقه است.

مهمانپذیر حیدری دارای دو طبقه و ۱۹ اتاق برای اقامت مسافران است. اتاق‌های مهمانپذیر همگی در طبقه دوم قرار گرفته‌اند و دارای پنجره‌هایی بسیار کوچک و رنگی هستند. از امکانات مهمانپذیر حیدری می‌توان به تاکسی سرویس شبانه روزی، اتاق سیگار، شارژ وسایل الکترونیکی در لابی، نانوایی و آشپزخانه عمومی اشاره نمود.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، سرای احمدی، جنب کوچه مسجد نصیر

اقامتگاه بوم گردی ماه سلطان

اقامتگاه بوم گردی ماه سلطان

در لیست هتل های نزدیک فرودگاه شیراز اقامتگاهی تاریخی به نام ماه سلطان قرار دارد که مربوط به زمان سلطنت پهلوی است. این اقامتگاه در سال ۱۳۹۸ پس از ترمیم و بازسازی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این اقامتگاه نیز حدود ۱۵ دقیقه تا فرودگاه شهید دستغیب فاصله دارد.

واحدهای اقامتی ماه سلطان در طبقه همکف و طبقه اول قرار دارند. این اقامتگاه به طور کلی ۶ اتاق دارد. به دلیل اینکه معماری سنتی این اقامتگاه حفظ شود، اتاق‌ها بدون تخت، حمام و سرویس بهداشتی هستند. البته گردشگران می‌توانند از سرویس بهداشتی و حمام عمومی در محوطه استفاده کنند.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام، کوچه ۱۰/۷

هتل لطفعلی خان

هتل لطفعلی خان

هتل لطفعلی خان شیراز یکی دیگر از هتل های دو ستاره و خوب شیراز است که ۱۴ دقیقه با فرودگاه فاصله دارد. این هتل در گذشته با نام هتل شایان فعالیت می‌کرد و در قسمت قدیمی شیراز درست روبروی نارنجستان قوام قرار دارد.

هتل لطفعلی خان سه طبقه است و ۲۳ واحد اقامتی دارد. این هتل که در سال ۱۳۹۵ بازسازی شده، امکاناتی مانند آسانسور، کافی شاپ، رستوران، لابی، تاکسی سرویس شبانه روزی، لاندری و پذیرش ۲۴ ساعته دارد.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، روبروی نارنجستان قوام

اقامتگاه سنتی ترنجستان

اقامتگاه سنتی ترنجستان

این اقامتگاه خانه‌ای تاریخی است که از ۱۵۰ سال پیش، یعنی از دوران قاجار تاکنون پابرجا مانده است. برای استفاده از این خانه باستانی به عنوان اقامتگاه، در سال ۱۳۹۷ مورد بازسازی قرار گرفته و هم اکنون یکی از معروف‌ترین اقامتگاه‌های سنتی است. فاصله‌ این اقامتگاه تا فرودگاه تنها ۱۵ دقیقه است.

مجموعاً ۷ واحد اقامتی در این خانه تاریخی وجود دارد که فاقد تلویزیون هستند. امکانات این اقامتگاه شامل رستوران فضای باز، کافی شاپ، دمنوش سرا، شربت خانه سنتی، فضای سبز و … می‌شود.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام

بوتیک هتل ایرانمهر

بوتیک هتل ایرانمهر

بوتیک هتل ایرانمهر نیز یکی از خانه‌های تاریخی شیراز است. این خانه باستانی ۲۲۷ سال قدمت دارد و در سال ۱۳۹۲ پس از بازسازی و استانداردسازی، مجوز لازم برای فعالیت به عنوان بوتیک هتل را دریافت کرده است. این بوتیک هتل تا فرودگاه ۱۴ دقیقه فاصله دارد.

تعداد ۱۴ واحد اقامتی به سبک سنتی در این بوتیک هتل قرار دارند. فضای سبز زیبای حیاط دارای سبک نوستالژیک و سنتی است. تمام اتاق‌ها دارای پنجره‌های بلندی هستند که رو به حیاط زیبا و حوض وسط آن باز می‌شوند. به خاطر اینکه این بوتیک هتل در بافت سنتی شیراز قرار دارد، امکان بردن خودرو تا نزدیکی اقامتگاه وجود ندارد و مسافران باید ۵ دقیقه پیاده بروند تا به اقامتگاه ایران مهر برسند.

از امکانات این هتل نیز می‌توان به سالن ماساژ، رستوران سنتی، کافی شاپ، لابی، سالن صبحانه خوری و مسیر پیاده‌روی اشاره نمود.

آدرس: خیابان کریم خان زند، پایین‌تر از ورودی بازار وکیل جنوبی، کوچه بازار علاقه بندها

اقامتگاه سنتی گلشن

اقامتگاه سنتی گلشن

از بین هتل های نزدیک فرودگاه شیراز که از نظر مسافران دارای امکانات رفاهی و خدمات بسیار عالی بوده‌اند، می‌توان اقامتگاه گلشن را نام برد. این خانه سنتی که ۲۰۰ سال قدمت دارد. پس از بازسازی در سال ۹۰ برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران به بهره‌برداری رسیده است.

در این اقامتگاه ۸ واحد اقامتی در طبقه اول و همکف و محوطه خانه قرار دارند که همگی دارای تزیینات سنتی هستند. از امکانات این اقامتگاه می‌توان به چایخانه سنتی، تخت سنتی، میز و صندلی، کافی شاپ، فضای سبز، لاندری و صبحانه در اتاق اشاره نمود.

آدرس: خیابان لطفعلی خان، نرسیده به مسجد نصیرالملک، کوچه ۳۸، پلاک ۱۵

هتل ارگ شیراز

هتل ارگ شیراز

هتل ارگ یک هتل سه ستاره در شیراز است. این هتل زیبا که از سال ۱۳۷۰ تاکنون تاسیس شده، مجدداً در سال ۸۳ برای ارائه خدمات کیفی مدرن، بازسازی شده است. هتل ارگ ۴۶ واحد اقامتی دارد و یک هتل دو طبقه است. این هتل با فرودگاه ۱۷ دقیقه فاصله دارد.

اگر به دنبال امکانات و خدمات یک هتل نسبتا بهتر در نزدیکی فرودگاه هستید، این اقامتگاه را می‌توانید انتخاب کنید. از امکانات هتل ارگ می‌توان به نمازخانه، صندوق امانات، سالن صبحانه خوری، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ و … اشاره نمود.

آدرس: خیابان تختی، مقابل مسجد توکل

اقامتگاه بوم گردی گلستان راز

اقامتگاه بومگردی راز

یکی از خانه‌های قدیمی و ۱۰۰ ساله دوران پهلوی که در شهر شیراز قرار دارد، اقامتگاه گلستان راز است. این اقامتگاه دارای فضایی سنتی و معماری قدیمی است. مسافران می‌توانند در این اقامتگاه در هر یک از ۷ اتاق آن اقامت داشته باشند و خاطرات خوشی را از سفر خود به شیراز، به یادگار ببرند.

برای رسیدن به این اقامتگاه مسافران ناچار هستند ۱۰۰ متر پیاده حرکت کنند. از امکانات اقامتگاه گلستان راز می‌توان به صندوق امانات، حوض آب زیبا، اینترنت در اتاق، نمای رو به حیاط و کارکنان مسلط به زبان‌های فرانسه آلمانی و انگلیسی اشاره نمود.

آدرس: خیابان لطفعلی خان، کوچه ۳۶، مقابل مسجد نصیرالملک

کلام پایانی

هتل های نزدیک فرودگاه شیراز زیاد هستند، اما ما در این نوشتار تنها به برخی از اقامتگاه‌ها و هتل‌هایی اشاره کردیم که ۸ تا ۱۰ کیلومتر با فرودگاه فاصله داشتند. ممکن است امکانات این هتل‌ها یا اقامتگاه‌های بوم گردی با هتل های ۵ ستاره و بوتیک هتل های معروف شیراز قابل مقایسه نباشند، اما به خاطر مسافت کوتاهی که تا فرودگاه شهید دستغیب دارند، توسط گردشگران و مسافران انتخاب می‌شوند.

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 24983 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید