تاریخ: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
4

مریخ را با این جزئیات شگفت انگیز هرگز ندیده‌اید!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ های‌رایز یا اچ‌آی‌آرآی‌اس‌ای، که کوتاه شده (High Resolution Imaging Science Experiment) است، یک دوربین عکاسی با قابلیت‌های بسیار بالا است که مدارگرد شناسایی مریخ به آن مجهز است. (اچ‌آی‌آرآی‌اس‌ای) ۶۵ کیلوگرم (۱۴۳ پوند) وزن دارد، و با هزینه ۴۰ میلیون دلار و زیر نظر و با راهنمایی آزمایشگاه مطالعات ماه و […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ های‌رایز یا اچ‌آی‌آرآی‌اس‌ای، که کوتاه شده (High Resolution Imaging Science Experiment) است، یک دوربین عکاسی با قابلیت‌های بسیار بالا است که مدارگرد شناسایی مریخ به آن مجهز است.
(اچ‌آی‌آرآی‌اس‌ای) ۶۵ کیلوگرم (۱۴۳ پوند) وزن دارد، و با هزینه ۴۰ میلیون دلار و زیر نظر و با راهنمایی آزمایشگاه مطالعات ماه و سیارات دانشگاه آریزونا توسط گروه فناوری‌های هوا و فضای بال ساخته شده‌است. با یک دیافراگم ۰٫۵ متری (۱۹٫۷ اینچ) تلسکوپ بازتابی، تا این زمان برای ماموریت‌ها در ژرفای فضا بزرگترین است، که گرفتن عکس‌هایی از مریخ را با وضوح ۰٫۳ متر بر پیکسل (حدود ۱ پا)، امکان‌پذیر می‌سازد و مشکل دیدن اشیاء زیر یک متر را حل می‌کند.
های‌رایز از فرودگرهای مریخ بر روی سطح آن سیاره تصویربرداری کرده‌است، از جمله مریخ‌نورد آپورچونیتی و مریخ‌نورد اکتشاف و مریخ‌نورد کنجکاوی در حال انجام و مأموریت مریخ نورد آپورچونیتی.

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 46355 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.