تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
1

معجزه انتخابات:‌ مرده زنده شد!

به گزارش خبرآنلاین،‌ سوهارتو، فردی که به خاطر سبک رهبری بی‌رحمانه‌اش، مشهور بود، حالا در یک ویدیوی سه دقیقه‌ای که توسط هوش مصنوعی تولید شده، دوباره به دنیا بازگشته است! این ویدیوی Deep Fake که بیش از ۴.۷ میلیون بار در شبکه اجتماعی X بازدید داشته و در پلتفرم‌های مختلفی مثل TikTok، فیس‌بوک و یوتیوب […]



به گزارش خبرآنلاین،‌ سوهارتو، فردی که به خاطر سبک رهبری بی‌رحمانه‌اش، مشهور بود، حالا در یک ویدیوی سه دقیقه‌ای که توسط هوش مصنوعی تولید شده، دوباره به دنیا بازگشته است!
این ویدیوی Deep Fake که بیش از ۴.۷ میلیون بار در شبکه اجتماعی X بازدید داشته و در پلتفرم‌های مختلفی مثل TikTok، فیس‌بوک و یوتیوب هم پخش شده، در واقع سوهارتو، رئیس جمهور سابق اندونزی را به تصویر می‌کشد که از طرف حزب به رای دهندگان پیغام می‌دهد.
این پیغام توسط اروین آکسا، نایب رئیس حزب در شبکه اجتماعی X منتشر شده و هدف از ایجاد این ویدیو، به گفته مقامات رسمی این حزب، یادآوری کمک‌های سوهارتو به اندونزی و حمایت او از حزبی است که به شکلی تاریخی به آن مرتبط بوده است.

استفاده از تکنولوژی Deepfake و احیای یک رهبر متوفی سیاسی برای منافع سیاسی، جنجال‌های زیادی را به همراه داشته و افراد زیادی این اقدام را محکوم کرده‌اند. استدلال منتقدان این است که دستکاری این چنینی صوت و تصویر، باعث تضعیف یکپارچگی فرآیند انتخابات شده و نگرانی‌های اخلاقی را افزایش خواهد داد.
در «بازگشت باورنکردنی مردگان به دنیای سیاست!» بیشتر درباره این ماجرا بخوانید.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 115086 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.