تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲

معمای بزرگ حلقه‌های زحل سرانجام حل شد

تحقیق جدید دانشمندان که در ۱۲ می(۲۲ اردیبهشت) در مجله Science Advances منتشر شد، سن حلقه‌های زحل را بیش از ۴۰۰ میلیون سال نمی‌داند. این باعث می شود که حلقه ها بسیار جوان تر از خود زحل باشند؛ این سیاره حدود ۴.۵ میلیارد سال سن دارد. محققان با مطالعه گرد و غبار موجود در حلقه […]



تحقیق جدید دانشمندان که در ۱۲ می(۲۲ اردیبهشت) در مجله Science Advances منتشر شد، سن حلقه‌های زحل را بیش از ۴۰۰ میلیون سال نمی‌داند. این باعث می شود که حلقه ها بسیار جوان تر از خود زحل باشند؛ این سیاره حدود ۴.۵ میلیارد سال سن دارد. محققان با مطالعه گرد و غبار موجود در حلقه ها به این یافته رسیدند.
دانشمندان بیش از ۴۰۰ سال است که به این حلقه های به ظاهر شفاف توجه دارند. گالیله در سال ۱۶۱۰ برای اولین بار آن ها را از طریق تلسکوپ مشاهده کرد، اگرچه او نمی دانست آنها چیستند. در دهه ۱۸۰۰، ماکسول، دانشمندی از اسکاتلند، به این نتیجه رسید که حلقه‌های زحل نمی‌توانند جامد باشند.
امروزه دانشمندان می‌دانند که زحل میزبان هفت حلقه است که از تکه‌های بی‌شماری یخ تشکیل شده‌اند. در مجموع، وزن این یخ تقریباً نصف میماس قمر زحل، است و نزدیک به ۱۷۵هزار مایل از سطح سیاره امتداد دارد.
حلقه‌ها ممکن است در حال ناپدید شدن باشند. دانشمندان ناسا در مطالعه قبلی خود گزارش دادند که یخ به آرامی بر روی سیاره می بارد و می تواند تا ۱۰۰ میلیون سال دیگر به طور کامل ناپدید شود.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 21153 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :