تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
2

گذر فوبوس، دیموس و عطارد از مقابل خورشید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با اینحال بازگشت آن به زمینمدتی به طول انجامیده‌است؛ چراکه به دنبال تماشای آسمان است. استقامت با استفاده از Mastcam-Z، دوربین علمی اصلی مریخ نورد استقامت، لحظه عبور فوبوس، دیموس و عطارد را از مقابل خورشید ثبت کرده‌است. فوبوس و دیموس غیرعادی هستند. آنها توده‌ای شکل هستند و اغلب به آنها […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با اینحال بازگشت آن به زمینمدتی به طول انجامیده‌است؛ چراکه به دنبال تماشای آسمان است. استقامت با استفاده از Mastcam-Z، دوربین علمی اصلی مریخ نورد استقامت، لحظه عبور فوبوس، دیموس و عطارد را از مقابل خورشید ثبت کرده‌است.

فوبوس و دیموس غیرعادی هستند. آنها توده‌ای شکل هستند و اغلب به آنها «سیب‌زمینی‌شکل» می‌گویند. آنها ترکیب مشابهی با سیارک های کندریتی کربن دار دارند و همچنین دارای آلبدوی کم هستند. فوبوس مدار ناپایدارتری دارد. برخی فکر می کنند که فوبوس و دیموس ممکن است یک شی واحد بوده باشند که زمانی به دو قسمت تقسیم شدند.

منبع: universetoday
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 115199 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.