تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
3

میمون‌های فضانورد ایرانی کجا رفتند؟

جمهوری اسلامی ایران در سال‌ ۱۳۹۱ با پرتاب کاوشگر پیشگام و میمون رزوس با نام “آفتاب” و سپس پرتاب کاوشگر پژوهش و میمون “فرگام” به فضا در سال ۱۳۹۲ گام بلندی در حوزه زیست فضا برداشت. آخرین وضعیت میمون‌های فضانورد ایرانی بر اساس گزارش تسنیم، میمون‌های فضانورد ایرانی یعنی “آفتاب” و “فرگام” حالا یک دهه […]



جمهوری اسلامی ایران در سال‌ ۱۳۹۱ با پرتاب کاوشگر پیشگام و میمون رزوس با نام “آفتاب” و سپس پرتاب کاوشگر پژوهش و میمون “فرگام” به فضا در سال ۱۳۹۲ گام بلندی در حوزه زیست فضا برداشت.
آخرین وضعیت میمون‌های فضانورد ایرانی
بر اساس گزارش تسنیم، میمون‌های فضانورد ایرانی یعنی “آفتاب” و “فرگام” حالا یک دهه بعد از پرتاب موفقیت‌آمیز آنها به فضا، هنوز زنده هستند و به حیات خود ادامه می‌دهند. بعد از پرتاب، این میمون‌ها، زاد و ولد هم کرده‌اند و هم‌اکنون دارای همسر و فرزند نیز هستند!
در حال حاضر این میمون‌ها با مالکیت پژوهشگاه هوا و فضای وزارت علوم در یک مرکز خاص در پژوهشگاه رویان نگهداری می‌شوند.

در «میمون‌های فضانورد ایران» بیشتر درباره مشخصات این میمون‌ها بخوانید.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 86683 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.