تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
1

پهپاد پیشرفته ارتش آمریکا بادکنک را با سفینه اشتباه گرفت/ عکس

تینا مزدکی _ گزارشات ویدئویی که توسط پنتاگون به کنگره ارائه شده است ممکن است در نهایت یک بادکنک‌ معمولی باشد. این ویدئو در اوایل آوریل امسال در جلسه استماع عمومی ناسا توسط شان کرک پاتریک، رئیس دفتر AARO پنتاگون ارائه شد. AARO یک آژانس دولتی است که وظیفه بررسی پدیده‌های هوایی ناشناس یا UAP‌ها […]



تینا مزدکی _ گزارشات ویدئویی که توسط پنتاگون به کنگره ارائه شده است ممکن است در نهایت یک بادکنک‌ معمولی باشد. این ویدئو در اوایل آوریل امسال در جلسه استماع عمومی ناسا توسط شان کرک پاتریک، رئیس دفتر AARO پنتاگون ارائه شد. AARO یک آژانس دولتی است که وظیفه بررسی پدیده‌های هوایی ناشناس یا UAP‌ها را که مخفف جدید دولتی اشیاء پرنده ناشناس (UFO) است، بر عهده دارد.
چرا دولت آمریکا درگیر است
در سال‌های اخیر، تحقیقات UAP پیچیده‌تر شده است. از طرفی پهپادهای سرگرم کننده و تجاری، برای آن دسته از افرادی که مشاهده UAPها را ملاکی برای بازدید زمین توسط بیگانه‌ها می‌دانند، تشخیص این دو از یکدیگر را بسیار دشوارتر کرده است و از جهتی توانایی پهپادها در شناور شدن، به علاوه شکل‌های اغلب غیر متعارف آنها، تشخیص آنها را از رویت‌های احتمالی هواپیماهای بیگانه که توسط فناوری‌های ماورایی نیرو می‌گیرند، دشوار می‌سازد.
ظاهرا دولت ایالات متحده تلاش می‌کند دریابد که آیا UAPها تهدیدی برای امنیتش هستند یا خیر. اگر تهدیدی در کار نباشد، می‌توان انتظار داشت که وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی ایالات متحده از تحقیقات خارج شوند و شاید ناسا را به ادامه آن مشغول کنند.

فیلم منتشر شده توسط «کرک پاتریک» تقریباً ۳۰ ثانیه است. این لحظه توسط حسگر الکترواپتیکال پهپاد «MQ-9 Reaper» ایالات متحده در حالی که جسم به سمت پایین و در جهت تعدادی از خانه‌های دیوار کشیده شده، در حال حرکت بود، ثبت شد. ناگهان یک شیء نقره‌ای و توپی شکل از بالا به پایین و به سمت راست و سپس به چپ حرکت می‌کند. اپراتور هواپیمای بدون سرنشین برای رسیدن به شیء عجله می‌کند و در نهایت آن را برای چند ثانیه دیگر ردیابی می‌کند. در همین لحظه ویدیو به طور ناگهانی متوقف می‌شود، احتمالاً زیرا دوربین Reaper دیگر نمی‌تواند در آن جهت حرکت کند.
این فیلم توسط بلینگ‌کت «Bellingcat»، گروهی از محققین منبع باز مستقر در هلند بررسی شد. در این مورد، محققان «بلینگ‌کت» توانستند رویت UAP را در منطقه‌ای در شمال شرقی شهر دیرالزور سوریه مکان‌یابی کنند. محققان همچنین توانستند تصویری پانوراما از منطقه در میدان دید دوربین ایجاد کنند و با استفاده از آن توانستند اندازه جسم را به گونه‌ای تخمین بزنند که گویی روی زمین است. با این حال، اندازه واقعی UAP را نمی‌توان بدون دانستن اینکه شی چقدر از سطح زمین فاصله دارد، نتیجه گیری کرد.

« سنسور الکترواپتیکال پهپاد MQ-9 Reaper مورد استفاده برای ضبط فیلم UAP، برجستگی گنبد مانند زیر دماغه پهپاد است»

این تحقیقات تردیدهای زیادی را در مورد UAP به عنوان یک فن‌آوری پیشرفته ایجاد می‌کند. اندازه آن برای اینکه ساخته بیگانگان فضایی باشد کمی کوچک به نظر می‌رسد. اندازه آن با اندازه یک بادکنک‌ مطابقت دارد. تاریخ ضبط ویدیو مصادف با روز عید قربان است و «بلینگ‌کت» ویدیویی از بادکنک‌ها در جشن‌های عید در دیرالزور و دمشق پایتخت سوریه کشف کرد. محققین «بلینگ‌کت» همچنین بیان می‌کنند که این جسم، اگرچه به نظر می‌رسد که با سرعت بالایی در حال حرکت است، ممکن است در واقع ثابت باشد، این حرکت نتیجه اختلاف منظر حرکتی است که در آن سرعت پهپاد Reaper نسبت به جسم این توهم را ایجاد می‌کند که جسم در حال حرکت است.
بیشتر بخوانید:

تحقیقات «بلینگ‌کت» محکم به نظر می‌رسد و اطلاعات بسیار کمی باقی‌مانده است تا ثابت کند این شی چیزی بیش از یک بادکنک نیست. در حالی که غیرممکن نیست که یک سفینه فرازمینی، توسط بیگانگان در ابعاد مینیاتوری هدایت می‌شود، شبیه به یک کره نقره‌ای به عرض ۰.۴۳ متر باشد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که این شی احتمالاً فقط یک بادکنک پر از هلیوم است. با این حال کسانی که به بیگانگان باور دارند، نیازی به این اطلاعات ندارند، شاید این یک بادکنک بیگانه بوده است!
منبع: popularmechanics
۵۸۳۲۳

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 73874 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.