تاریخ: ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۲۱
1

چین پهپادهای پیشرفته خود را به یک کشور آفریقایی می‌فرستد/ عکس

‍به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش کانال خبری پارتیزان، حساب توییتری ORCA Military در پستی نوشت، الجزایر با در اختیار گرفتن ۴ پهپاد WJ-۷۰۰ Falcon از شرکت علوم و صنایع هوافضای چین (CASIC) توانایی های نظامی خود را افزایش می دهد. این پهپادهای کلاس مداومت پروازی بالا- ارتفاع بالا (HALE) که در حال حاضر […]



‍به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش کانال خبری پارتیزان، حساب توییتری ORCA Military در پستی نوشت، الجزایر با در اختیار گرفتن ۴ پهپاد WJ-۷۰۰ Falcon از شرکت علوم و صنایع هوافضای چین (CASIC) توانایی های نظامی خود را افزایش می دهد. این پهپادهای کلاس مداومت پروازی بالا- ارتفاع بالا (HALE) که در حال حاضر در مراحل پایانی آزمایش هستند، هم برای عملیات شناسایی و هم برای حملات دقیق طراحی شده اند و قادر به درگیری با اهداف تا فاصله ۱۰۰ کیلومتری با استفاده از موشک CM-۱۰۲ که دارای برد ۱۰۰ کیلومتر و وزن ۸۰ کیلوگرم است را دارد. این خرید مهم در بحبوحه تنش های منطقه ای جاری، به ویژه با کشور همسایه مراکش، رخ می دهد.

پهپاد WJ-۷۰۰ Falcon در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و اولین پرواز خود را در ژانویه ۲۰۲۱ انجام داد. از ویژگی های WJ-۷۰۰ می توان به حداکثر وزن برخاست ۳۵۰۰ کیلوگرم، ظرفیت حمل بار بیش از ۸۰۰ کیلوگرم، مداومت پروازی ۲۰ ساعت و بیشینه ارتفاع پروازی ۱۵ کیلومتر با سرعت نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر در ساعت اشاره کرد.

چین پیش بینی می کند که فروش پهپادهای نظامی این کشور تا سال ۲۰۲۴ حدود ۲۵ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد و درآمد پیش بینی شده ۱۷ میلیارد یوان (۲.۶ میلیارد دلار) و بیش از ۱۱۰ میلیارد یوان (۱۶.۸ میلیارد دلار) در بیش از یک دهه آینده را به دنبال داشته باشد.
لازم به ذکر است زرادخانه پهپادهای موجود الجزایر شامل پهپادهای CH-۴ و CH-۳ ساخت چین است و الجزایر قرار است پهپاد ترکیه ای Aksungur را پس از سفارش ۶ فروند به کار گیرد. آکسونگور که توسط شرکت هواپیمایی ترکیه (TAI) طراحی شده است، برای ماموریت های ISR و حمله مناسب است. علاوه براین، الجزایر ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین Anka-S را به TAI سفارش داده است تا توانایی های هوایی خود را افزایش دهد.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 117427 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.