تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
3

کشف خارق‌العاده میکروب‌هایی که پلاستیک می‌خورند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تیمی از محققان انستیتو فدرال سوئیس WSL، در گرین لند، سوالبارد نروژ و سوئیس، زمانی که در حال تحقیق برروی میکروب‌ها بودند، متوجه شدند که برخی از این میکروب‌ها می توانند در دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد، پلاستیک را تجزیه کنند. پیش از این، محققان تنها با میکروب‌هایی مواجه شده بودند که […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تیمی از محققان انستیتو فدرال سوئیس WSL، در گرین لند، سوالبارد نروژ و سوئیس، زمانی که در حال تحقیق برروی میکروب‌ها بودند، متوجه شدند که برخی از این میکروب‌ها می توانند در دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد، پلاستیک را تجزیه کنند.
پیش از این، محققان تنها با میکروب‌هایی مواجه شده بودند که پلاستیک را در دماهای بالاتری، در حدود ۳۰ درجه سانتی گراد تجزیه می‌کردند. این بدان معنا بود که استفاده از میکروب‌ها در عملیات صنعتی تجزیه پلاستیک، به دلیل نیاز به حرارت بالا، هزینه هنگفتی را به همراه داشت.

این در حالی است که پلاستیک از دهه ۱۹۵۰ به بعد به صورت گسترده در دنیا مورد استفاده قرار گرفت ولی حالا مشخص شده که به دلیل ساختارهای موجود در پلاستیک که در سلول‌های گیاهی یافت می‌شود و از آنجا که میکروب‌ها می‌توانند پلیمرها را تجزیه کنند، می‌توان روی آنها حساب ویژه ای باز کرد و دانشمندان بر این باورند که این تحقیق، تاثیر عظیمی بر پروسه بازیافت پلاستیک در آینده خواهد داشت.
بیشتر بخوانید:

طبق گفته یکی از محققان این پروژه، چالش بزرگ بعدی این است که آنزیم‌های تجزیه کننده پلاستیک که توسط میکروب‌ها تولید می‌شود، شناسایی شده و بدین‌ترتیب با بهینه‌سازی فرآیند، بتوان به حجم انبوهی از این آنزیم‌های پروتئینی دست یافت. به علاوه بهینه‌سازی برخی از خواص آنزیم‌ها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
منبع: Guardian
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 21287 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.