تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
2

یک کهکشان از نگاه هابل و جیمزوب/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چه‌چیزی درمورد این کهکشان متفاوت یا خاص است؟ این کهکشان رقصنده اسپانیایی با نام NGC ۱۵۶۶، یکی از معمولی‌ترین و زیباترین کهکشان‌های مارپیچ در آسمان است. براساس گزارش دیجیاتو، بااین‌حال، چیزی متفاوت درمورد این تصویر از کهکشان وجود دارد، زیرا ترکیبی مورب از دو تصویر است. یکی توسط تلسکوپ فضایی هابل […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چه‌چیزی درمورد این کهکشان متفاوت یا خاص است؟ این کهکشان رقصنده اسپانیایی با نام NGC ۱۵۶۶، یکی از معمولی‌ترین و زیباترین کهکشان‌های مارپیچ در آسمان است.

براساس گزارش دیجیاتو، بااین‌حال، چیزی متفاوت درمورد این تصویر از کهکشان وجود دارد، زیرا ترکیبی مورب از دو تصویر است. یکی توسط تلسکوپ فضایی هابل در سمت چپ بالا، و دیگری توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب در سمت راست پایین ثبت شده است.

در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟
تصویر هابل در نور فرابنفش گرفته‌ شده‌ است و مکان ستارگان آبی روشن و غبار تیره را در امتداد بازوهای مارپیچی کهکشان برجسته می‌کند.
در مقابل، تصویر وب در نور مادون قرمز گرفته‌ شده‌ است و جاهایی که همان گردوغبار بیشتر نور ساطع می‌کنند را نشان می‌دهد.
جابه‌جایی بین دو تصویر نشان می‌دهد که کدام ستاره‌ها بسیار داغ هستند زیرا در نور فرابنفش درخشان‌تر می‌درخشند، و تفاوتی بین فضای به ظاهر خالی و غبار درخشان مادون قرمز وجود دارد.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 111681 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.