تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸

۷۶ سوخو-۵۷ در راه!/ نیروی هوایی روسیه به زودی گروهی از جنگنده‌ها را به خدمت می‌گیرد

تینا مزدکی_کارخانه هوانوردی گاگارین در Komsomolsk-on-Amur، بخشی از شرکت هواپیمایی متحد Rostec (UAC)، اخیراً گروهی از جنگنده‌های چند منظوره سوخو-۳۵S از نسل ۴ را به روسیه تحویل داده است. این گزارش خاطرنشان کرد که این دسته سوخو-۳۵S پایان برنامه تحویل هواپیما در سال جاری است. مدیر کل UAC، تأیید کرد که شرکتَ‌های آنها با پشتکار […]



تینا مزدکی_کارخانه هوانوردی گاگارین در Komsomolsk-on-Amur، بخشی از شرکت هواپیمایی متحد Rostec (UAC)، اخیراً گروهی از جنگنده‌های چند منظوره سوخو-۳۵S از نسل ۴ را به روسیه تحویل داده است. این گزارش خاطرنشان کرد که این دسته سوخو-۳۵S پایان برنامه تحویل هواپیما در سال جاری است. مدیر کل UAC، تأیید کرد که شرکتَ‌های آنها با پشتکار به برنامه تحویل پایبند هستند.
این امر ارائه سیستم‌های هوانوردی معاصر برای نیروهای هوافضای روسیه را تضمین می‌کند. در بیانیه مطبوعاتی تاکید شد که هواپیمای سوخو-۳۵S تحت آزمایش‌های زمینی و پروازی جامع در حالت‌های عملیاتی مختلف قرار گرفت و با موفقیت از فرودگاه به مکان‌های خدماتی تعیین‌شده خود منتقل شد. همچنین معاون اول مدیرعامل Rostec، از ویژگی‌های متمایز هواپیما از جمله تسلیحات هدایت شونده هوا به هوا و هوا به سطح بسیار موثر و سیستم دفاعی و مقابله الکترونیکی پیشرفته گفت.

در سپتامبر ۲۰۲۳، مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرد که یک جت جنگنده جدید سوخو-۵۷ Felon به نیروی هوافضای روسیه تحویل داده است. بر اساس برنامه تسلیحاتی فعلی دولت، پیش بینی می‌شود که نیروهای هوافضای روسیه تا سال ۲۰۲۷ در مجموع ۷۶ فروند هواپیمای سوخو-۵۷ را خریداری کنند. سوخو-۵۷ دو موتوره که به عنوان یک جنگنده چندمنظوره نسل پنجم توصیف می شود، توسط روسیه به عنوان رقیب لاکهید مارتین اف-۳۵ ارائه می‌شود که توسط ایالات متحده و متحدانش در اروپا و آسیا استفاده می‌شود.
علیرغم عدم افشای تعداد مشخصی از سوخو-۵۷های موجود در آخرین تحویل، با توجه به تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه توسط قدرت‌های غربی این یک دستاورد قابل توجه است. این تحریم‌ها دسترسی صنعت هوافضای روسیه به اجزای پیشرفته و منابع مالی غربی را محدود کرده است.
به موازات آن، UAC روی نمونه اولیه سوخو-۷۵ Checkmate کار می‌کند که در ابتدا برای اولین پرواز خود در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بود، که بعداً تا سال ۲۰۲۴ تجدید نظر شد. با این حال، تاخیرهای احتمالی در این برنامه ممکن است به دلیل تلفات قابل توجه جت‌های فعلی نیروی هوایی روسیه و تاثیر تحریم های اقتصادی ایجاد شود.
پیشرفت در هواپیمای جنگنده سوخو-۵۷
سوخو-۵۷ که به عنوان یک جت جنگنده نسل پنجم طبقه بندی می‌شود، دارای زرادخانه همه کاره است، که می‌تواند با موشک‌های هوا به هوا R-۷۷M، طراحی شده برای درگیری با اهداف هوایی دوربرد و موشک‌های کروز Kh-۵۹MK۲، که برای درگیری با اهداف زمینی در نظر گرفته شده است، مسلح شود.
همانطور که توسط شرکت دولتی ناظر بر برنامه فاش شده است و همانطور که توسط آزمایش‌های پروازی در حال انجام که شامل یکپارچه سازی موتور مرحله دوم است، نشان داده شده است، سکوی سوخو-۵۷ به طور مداوم در حال تکامل است.

Rostec اخیرا فاش کرده است که آخرین موتور مرحله دوم، Izdeliye ۳۰، در جت‌های جنگنده خاص سوخو-۵۷ نصب شده است. این هواپیماها در حال حاضر در مرحله آزمایش پرواز برای ارزیابی و تایید عملکرد موتور ارتقا یافته هستند. علاوه بر این، در ۱۴ نوامبر، Rostec، یک شرکت دولتی در روسیه، از افزایش قابلیت‌های رزمی جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ از طریق ادغام فناوری‌های پیشرفته خبر داد.
علاوه بر این، برنامه‌هایی برای توسعه نسخه دو سرنشینه نسل پنجم جنگنده مافوق صوت PAK FA/سوخو-۵۷ فاش شد. گزارش شده است که شرکت هواپیمایی متحد (UAC) حق اختراع یک «هواپیما تاکتیکی رادارگریز دو صندلی» را به دست آورده است. این هواپیما برای شناسایی و از بین بردن اهداف هوایی، سطحی و زمینی با استفاده از سلاح های هدایت شونده و غیر هدایت شونده طراحی شده است. همچنین می‌تواند به عنوان یک پست فرماندهی برای هماهنگی «اقدامات شبکه محور گروه‌های مختلط هواپیما» عمل کند.
دیمیتری کورنف، کارشناس روسی، از چندین کاربرد بالقوه برای جنگنده دو سرنشینه نسل پنجم سوخو-۵۷، از جمله آموزش رزمی، هدایت تشکیلات پهپاد، و انجام حملات با اپراتور مسئول استقرار سلاح را گفت، او همچنین از سازگاری کابین خلبان برای انتقال کنترل بین خلبانان را برجسته گفت و کاربرد این هواپیما را به عنوان یک پلت فرم آموزشی رزمی پیشنهاد کرد.
بیشتر بخوانید:

کورنف خاطرنشان کرد که زمانی که سوخو-۵۷ در سیستم‌های شناسایی و حمله ادغام می‌شود، وظایف خلبان پیچیده‌تر می‌شود که نیازمند فیلتر کردن اطلاعات، انتخاب هدف و انتخاب سلاح است. کورنف با توجه به چالش مدیریت این وظایف به تنهایی، بر مزایای داشتن دو خدمه تاکید کرد. این قابلیت خلبان را قادر می‌سازد تا روی کنترل هواپیما و نبرد هوایی تمرکز کند در حالی که دیگری عملیات سیستم‌های تسلیحاتی را انجام می‌دهد. این در نهایت عملکرد هواپیماهای تهاجمی را افزایش می‌دهد.
منبع: eurasiantimes
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 89586 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.