تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
2

بازسازی چهره زنی که برای ۵۰۰سال منجمد بود!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکنون، اسکار نیلسون، هنرمند سوئدی و تیمی از محققان مرکز مطالعات آند در دانشگاه ورشو و دانشگاه کاتولیک سانتا ماریاهاو برای ایجاد بازسازی سه بعدی از چهره خوانیتا همکاری کرده‌اند. این بازسازی که در ۲۴ اکتبر رونمایی شد، بخشی از نمایشگاهی در موزه پناهگاه های آند در پرو به نام “کاپاکوچا، […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکنون، اسکار نیلسون، هنرمند سوئدی و تیمی از محققان مرکز مطالعات آند در دانشگاه ورشو و دانشگاه کاتولیک سانتا ماریاهاو برای ایجاد بازسازی سه بعدی از چهره خوانیتا همکاری کرده‌اند.
این بازسازی که در ۲۴ اکتبر رونمایی شد، بخشی از نمایشگاهی در موزه پناهگاه های آند در پرو به نام “کاپاکوچا، به دنبال خدایان اینکا” است. این نمایشگاه شامل آخرین تحقیقات در مورد خوانیتا و زندگی او و همچنین یافته های دیگر مومیایی های اینکا است که در امتداد قله های آند پرو کشف شده اند.

دکتر داگمارا سوشا، زیست باستان‌شناس در مرکز مطالعات آند در دانشگاه ورشو و متصدی نمایشگاه، گفت: «سال‌ها، مومیایی‌ها به‌عنوان اشیایی در موزه مورد توجه قرار می‌گرفتند. با انجام تحقیقات علمی و بازسازی صورت، می خواهیم هویت آنها را بازیابی کنیم. یک بازسازی خوب به ما این امکان را می‌دهد که افرادی که پشت داستانی که می‌خواهیم بگوییم بودند، را نشان دهیم.»
منبع: cnn
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 77073 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.