تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
1

تنوره دیو در سیاره سرخ/ تصویری شگفت‌انگیز که ناسا منتشر کرد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نزدیکی دهانه مریخی جیزرو، جایی که مریخ‌نورد استقامت ناسا فرود آمده و مشغول فعالیت است، تنوره دیو (نوعی گردباد) گرد و خاکی تماشایی به پا کرده است. دوربین استقامت این تنوره دیو را ثبت کرده است که هر چند به شکل انتهایش در آسمان مشخص نیست اما از روی سایه‌اش […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نزدیکی دهانه مریخی جیزرو، جایی که مریخ‌نورد استقامت ناسا فرود آمده و مشغول فعالیت است، تنوره دیو (نوعی گردباد) گرد و خاکی تماشایی به پا کرده است.
دوربین استقامت این تنوره دیو را ثبت کرده است که هر چند به شکل انتهایش در آسمان مشخص نیست اما از روی سایه‌اش می‌توان تخمینی از ارتفاعش به دست آورد که حدود ۲ کیلومتر می‌شود.
ثبت این گردباد در سطح مریخ می‌تواند در پژوهش‌های آینده درباره جو مریخ کمک شایانی به دانشمندان باشد.

تنوره دیو پدیده‌ای رایج در سطح کره زمین است و زمانی رخ می‌دهد که ستون هوای گرم در حال صعود با ستون‌های هوای سرد پایین‌رونده برخورد می‌کنند. نسخه مریخی تنوره دیو بزرگ‌تر از نمونه‌های زمینی این پدیده هستند.
منبع: فیز
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 58962 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.