تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

پهپادی که از اف ۳۵ گران‌تر است / عکس

به گزارش خبرآنلاین، هندوستان در پی خرید ۳۱ فروند پهپاد تهاجمی ام‌کیو ۹بی است که توان حمل موشک‌های هوا به زمین و مهمات ضدزیردریایی را دارد. در این میان یکی از چالش‌های بزرگ هندوستان مبلغ نجومی این قرارداد است که فراتر از ۴ میلیارد دلار می‌شود و بر اساس گزارش‌های منتشر شده در نشریات هندوستان […]



به گزارش خبرآنلاین، هندوستان در پی خرید ۳۱ فروند پهپاد تهاجمی ام‌کیو ۹بی است که توان حمل موشک‌های هوا به زمین و مهمات ضدزیردریایی را دارد.
در این میان یکی از چالش‌های بزرگ هندوستان مبلغ نجومی این قرارداد است که فراتر از ۴ میلیارد دلار می‌شود و بر اساس گزارش‌های منتشر شده در نشریات هندوستان قیمت هر فروند از این پهپاد بدون در نظر گرفتن مهمات را به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می‌رساند.

شگفت اینکه قیمت هر فروند جنگنده نسل پنجم اف ۳۵ نزدیک به ۹۰ میلیون دلار است و جنگنده مشهور رافال فرانسوی حدود ۹۸ میلیون دلار قیمت دارد.
پهپاد ام‌کیو۹ با موتور توربوپراپ ۹۵۰ اسب بخاری توانایی حمل نزدیک به ۲ تن مهمات را دارد. این پهپاد تهاجمی با توانایی پرواز مداوم ۲۷ ساعت توسط توسط خدمه هواپیما که در ایستگاه کنترل زمینی (GCS) مستقر هستند، نظارت و کنترل شده و از سلاح استفاده می‌کند.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 111343 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.