تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

رونمایی از تصاویر دوربین‌های نصب‌شده روی کپسول زیستی ایران

بخشی از تصاویر دوربین‌های نصب‌شده روی کپسول زیستی ساخته شده توسط پژوهشگاه هوا فضا امروز با حضور محدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیست‌ و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار رونمایی شد. این کپسول زیستی که با انعقاد قراردادی میان سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه هوافضا طراحی و ساخته شده […]



بخشی از تصاویر دوربین‌های نصب‌شده روی کپسول زیستی ساخته شده توسط پژوهشگاه هوا فضا امروز با حضور محدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیست‌ و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار رونمایی شد.
این کپسول زیستی که با انعقاد قراردادی میان سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه هوافضا طراحی و ساخته شده است، ۱۵ آذرماه از پایگاه فضایی سمنان پرتاب شد. سازمان فضایی ایران بعد از توقف ۱۰ ساله با همکاری دانشمندان کشور جدیدترین کپسول زیستی خود را با وزن ۵۰۰ کیلوگرم و با پرتابگر «سلمان» که قابلیت پرتاب کپسول‌های زیستی با وزن نیم تُن را دارد، در روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه با موفقیت به ارتفاع ۱۳۰ کیلومتری زمین پرتاب کرد و به زمین بازگشت. از زمان پرتاب این کپسول تا لحظه فرود ۱۵ دقیقه زمان برده است.
این کپسول زیستی قادر به حمل انسان نیست، اما طبق اعلام سازمان فضایی این کپسول دارای قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌تر و بهتری به نسبت کپسول‌های قبلی است.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 94677 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.