تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
1

شی باستانی عجیبی که در عراق پیدا شد/ یکی از رمزآلودترین فناوری‌های باستان/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، این شی عجیب شامل یک گلدان سرامیکی، دربی از جنس آسفالت، یک لوله مسی و یک میله آهنی است که در خوجوت رابه عراق یافت شد و به نظر می‌رسد که به دوره‌ای بین سال ۲۵۰ قبل از میلاد مسیح تا سال ۲۵۰ بعد از میلاد مسیح تعلق داشته باشد. این شی […]



به گزارش خبرآنلاین، این شی عجیب شامل یک گلدان سرامیکی، دربی از جنس آسفالت، یک لوله مسی و یک میله آهنی است که در خوجوت رابه عراق یافت شد و به نظر می‌رسد که به دوره‌ای بین سال ۲۵۰ قبل از میلاد مسیح تا سال ۲۵۰ بعد از میلاد مسیح تعلق داشته باشد.
این شی باستانی شباهت زیادی به یک سلول باتری بسیار ابتدایی دارد و به نظر می‌رسد این باتری ولتاژ کمی را تولید می‌کرده و از آن برای آبکاری الکتریکی یا درمان‌های پزشکی استفاده می‌شده. این گمانه‌زنی‌ها قابل قبول به نظر می‌رسند ولی هیچ شیئ آبکاری شده شناخته‌شده‌ای از این دوره در آن منطقه یافت نشده و از سوی دیگر هیچ راهی هم برای تائید استفاده از آن در امور درمان‌هایی مثل الکتروتراپی وجود ندارد.

برخی دیگر حدس می‌زنند که ممکن است از آن به عنوان ظرف ذخیره طومارهای مقدس استفاده می‌شده است.
در هر صورت ممکن است ما هرگز نتوانیم در جریان کاربرد اصلی این باتری قرار بگیریم؛ چرا که در جریان تهاجم آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، باتری بغداد ناپدید شد.
در گزارش «رازهای پیچیده نیاکان ما» درباره نمونه‌های عجیب باستانی که هنوز کاربردشان مشخص نشده است، بیشتر بخوانید.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 80055 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.