تاریخ: ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
2

مشخصات هواپیمای پیشرفته ارتش آمریکا که در استرالیا سقوط کرد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، وی-۲۲ آسپری نخستین تیلت‌روتور نظامی دنیا که طراحی آن از سال ۱۹۸۱ شروع شد و در سال ۲۰۰۷ به ارتش آمریکا پیوست. تیلت‌روتور هواگردی است که نیروی بَرا و پیشران آن از طریق یک یا چند ملخ نصب شده بر روی یک بال ثابت تأمین می‌شود. چنین هواگردهایی هم قابلیت برخاست و […]



به گزارش خبرآنلاین، وی-۲۲ آسپری نخستین تیلت‌روتور نظامی دنیا که طراحی آن از سال ۱۹۸۱ شروع شد و در سال ۲۰۰۷ به ارتش آمریکا پیوست.
تیلت‌روتور هواگردی است که نیروی بَرا و پیشران آن از طریق یک یا چند ملخ نصب شده بر روی یک بال ثابت تأمین می‌شود. چنین هواگردهایی هم قابلیت برخاست و فرود عمودی بالگردها را دارند و هم سرعت و برد پروازی آنها در سطح هواپیماهای متعارف است.

ارتش آمریکا پس از شکست بزرگ در طبس به فکر ساخت چنین هواگردی افتاد. البته که پیش از آن نیز طرح‌هایی برای ساخت پرنده‌هایی از این دست وجود داشت که هیچ کدام به سرانجام نرسیده بود. این طرح‌ها در دهه ۱۹۵۰ میلادی به ساخت نمونه‌های آزمایشی همانند هیلر ایکس-۱۸ انجامید.
در اواخر دهه ۱۹۸۰ آسپری نخستین بار به پرواز درآمد اما ساخت نخستین تیلت‌روتور تاریخ چنان پیچیده بود که عملیاتی شدن آن تا سال ۲۰۰۷ یعنی چیزی حدود دو دهه طول کشید.
در «عقاب به زمین افتاد» بیشتر درباره این پرنده بخوانید.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 39075 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.