تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۵۹

وسواس کودکانه‌ای که ایلان ماسک دچارش است!

پریسا عباسی- شرکت اسپیس ایکس موفق به پرتاب فضاپیمای استارشیب به فضا شد. قدرتمندترین موشکی که تاکنون ساخته شده است، توانست از سکوی پرتاب تاسیسات آزمایشی تگزاس جنوبی خارج شود. اما مشخص شد که پرتاب و در مدار قرار دادن یک موشک ۱۲۲ متری، با یک بدنه تقویت شده بسیار سخت‌تر از آن چیزی است […]



پریسا عباسی- شرکت اسپیس ایکس موفق به پرتاب فضاپیمای استارشیب به فضا شد. قدرتمندترین موشکی که تاکنون ساخته شده است، توانست از سکوی پرتاب تاسیسات آزمایشی تگزاس جنوبی خارج شود. اما مشخص شد که پرتاب و در مدار قرار دادن یک موشک ۱۲۲ متری، با یک بدنه تقویت شده بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شد، و این موشک دقایقی پس از پرتاب به یک گلوله آتشین در فضا تبدیل و منفجر شد.
از آنجایی‌ که اسپیس‌ایکس در چند سال گذشته نمونه‌های اولیه بی‌شماری را منفجر کرده است، انتظار منهدم شدن زودهنگام ساخته‌های آنها وجود داشت، اما واقعا نمی‌توانیم انتخاب یک تاریخ بسیار خاص، برای اولین تلاش برای پرتاب استارشیب در مدار را نادیده بگیریم.
بله درست است، زمان پرتاب آن ۲۰ آپریل بود، تاریخی که منطبق بر عددی بسیار معنادار، برای مدیرعامل آن ایلان ماسک است.
به این ترتیب، جای تعجب ندارد که رهبر دمدمی مزاج اسپیس ایکس، کارکنان را تحت فشار قرار داده باشد تا موشک را قبل از اینکه کاملاً آماده شود، در تاریخ خاصی به فضا پرتاب کنند. آیا وسواس کودکانه او در مورد تاریخ پرتاب منجر به این انفجار شد؟
با اینکه این ایده کاملا براساس حدس و گمان است، اما چندان دور از ذهن نیست. بهرحال ایلان ماسک همان مردی است که توییتر را خرید و سپس برای به تمسخر گرفتن آن، در یک تاریخ مشخص، عکس سگش را در صفحه شخصی توییتر خود طوری گذاشت که حرف «W» این شرکت پوشانده شود تا با این کارش یک شوخی معنا دیگر کرده باشد!
بیشتر بخوانید:

وسواس ماسک نسبت به اعداد خاص(و نهایتا تاریخ‌ها)، به گذشته او بر می‌گردد، روزی که همه کسانی که کانابیس(شاهدانه) مصرف می‌کنند، در ساعتی خاص، و در سرتاسر جهان جشن می‌گیرند.

ماسک در یک توییت سرنوشت ساز در سال۲۰۱۸ ادعا کرد که “قصد دارد تا هر سهام تسلا را با قیمت ۴۲۰ دلار خریده و آن را خصوصی سازی کند.” که این کار نهایتا منجر به چندین پرونده قضایی بی پایان با سرمایه گذاران شد.
او حتی توانست این وسواس خود به اعداد را، در پیشنهاد سال گذشته، برای خرید توییتر اعمال کند.
حتی ساخت استارشیپ نیز از این موضوع در امان نبوده است، زیرا این شرکت Booster ۴ که یک نمونه اولیه بسیار قوی تقویت شده(Super Heavy Booster) است را بر بالای Ship ۲۰ (نمونه اولیه استارشیپ) سوار کرد. این اولین باری بود که این دو نمونه اولیه برای تشکیل یک موشک ۱۲۲ متری از فولاد ضد زنگ با هم تلفیق می‌شدند.
این شرکت حتی در حین ساخت یک نمونه اولیه از تقویت کننده فوق قوی قبلی، دو موتور رپتور “RB۴” و “RB۲۰” را درست در کنار یکدیگر قرار داد.
این شیفتگی ماسک به چند عدد خاص ریشه عمیقی دارد، که تعجب‌آور است: آیا او کارکنان اسپیس ایکس را مجبور کرده تا عجله کنند تا اولین تلاش پرتاب مداری این موشک در آن تاریخ خاص انجام شود؟
این موضوع تحت شرایطی قابل قبول به نظر می‌رسد. کمی قبل‌تر، افرادی در این شرکت می‌گفتند که پرتاب این سفینه در ۲۰ آپریل(۲۰/۴) غیرممکن است.
اما با توجه به اینکه رئیس بی وقفه این شوخی خسته‌کننده را ادامه می‌داد، دور از انتظار نیست که کارمندان احتیاط کرده‌ باشند و تاریخ پرتاب موشک را جلو کشیده باشند.
البته احتمالا عوامل بسیار دیگری نیز در این تصمیم نقش داشته‌اند، مثلا اینکه اداره هوانوردی فدرال، هفته گذشته مجوز پرتاب موشک را به این شرکت داده بود. چند روز قبل از ۲۰ آپریل، در روز دوشنبه اولین تلاش برای پرتاب انجام شد، اما به دلیل یخ‌زدگی یکی از دریچه‌ها، این کار انجام نشد.
اما ما هنوز با این مدیرعامل میلیاردر کار داریم. مطمئناً این اولین باری نیست که او به خاطر تلاش‌ برای این شوخی‌های بی‌مزه به دردسر می‌افتد؛ اما متأسفانه به نظر نمی‌رسد که این ماجرا برای او زیاد خنده‌دار باشد.
منبع: futurism

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 27425 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.